Discussie: Gaza
Los bericht bekijken
Oud 31 december 2008, 01:00   #67
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ah wat, voor u ben ik toch maar een idioot. Wat maakt het verder nog uit voor je. Zoals je weet worden idioten zoals ik beschermd door de wet wegens niet toerekeningsvatbaar. Ik reken op uw welwillendheid om zich te houden aan de wetten van dit land.
U mag zich idioot voordoen, maar u bent het jammer genoeg niet. Geen enkele idioot zal dit soort rücksichtslose vernietiging van mensenlevens toejuichen.
Idioten zijn mensen. Zij die de moord op 364 andere mensen afdoen als een noodzakelijk kwaad, behoren wat mij betreft niet thuis in die categorie. Want mens zijn betekent een minimum aan empathie voor pijn en lijden dat anderen wordt toegebracht, los van het ideaal in functie waarvan ze worden toegebracht. Het minimaliseren van menselijk lijden ontmenselijkt niet zij die lijden maar zij die minimaliseren.

Misschien eens Nietzsche lezen:
Citaat:
"Wer mit Ungeheuern kämpft,
mag zusehn,
dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.
Und wenn du lange
in einen Abgrund blickst,
blickt der Abgrund
auch in dich hinein."
Citaat:
En liefst niet van die in Gaza waarvan u wellicht weet dat op Kerstdag Hamas daar opnieuw de sharia heeft ingevoerd. Handen afhakken, mensen zonder proces executeren, zweepslagen enz.. het mag daar allemaal weer dankzij uw vrienden Hamassers die u nog steeds tot tranens toe in vervoering kunnen brengen.
1) Ik ben antitheïst en dus radicaal tegenstander van élke georganiseerde godsdienst en zeker de monotheïstische godsdiensten. Alle drie.
2) Hamas is mee gefinancierd door de staat Israël. Ga uw beklag daar doen.
3) Het is niet Hamas dat me tot tranen toe in vervoering brengt. Het is het menselijk lijden, veroorzaakt door Israëlische bombardementen, dat me raakt.
4) Als Israël niet alle moeite van de wereld had gedaan om alles seculiere en progressieve, linkse organisaties van de Palestijnen gedurende decennia kapot te maken, dan had Hamas vandaag niet zoveel in de pap te brokken.

Citaat:
Stiekem een pintje drinken kost je daar nu 40 zweepslagen en drie maanden cachot.
Voor het overdreven gebruik van beeldspraak bestaat in het Nederlands een specifieke term maar die ontgaat me nu even.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden