Los bericht bekijken
Oud 31 december 2008, 06:15   #87
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Tuurlijk. Wie anders?

Met genoeg geld kon je mij omkopen, maar om mijn computer te kraken zijn hersenen nodig.
Mijn ervaring met mensen én computers is dat mensen veel onbetrouwbaarder zijn dan computers.

Daarom moet er een minimum aantal deelnemers zijn.

Ik zeg nergens dat er idiote voorstellen moeten komen zoals kerncentrales in dichtbevolkte gebieden.
1. Dat is inderdaad een probleem.
2. Maar hersens kan je kopen. Ik denk dat ik voor 10 miljoen dollar iedere computer kan laten kraken die je mij opnoemt. Maar voor het tweede deel heb je gelijk. Computers zijn betrouwbaarder en objectiever dan mensen Alleen de mens die er aan zit is dan weer niet betrouwbaar.
3 Tot hiertoe heb je geen enkele reden genoemd waarom er een minimum aantal deelnemers moet zijn. Je bent vrij om te gaan stemmen. Doe je dat niet dan ben je het eens met de beslissing van de meerderheid der kiezers. Je moet maar gaan stemmen als je het daar niet mee eens bent.
Overigens kan je in een echte DD een referendum opstarten dat een minimum deelname als eis stelt. Voorwaarde is wel dat de meerderheid der kiezers (omgeacht hoeveel dat er zijn) het daar mee eens zijn. Je hebt dan zelfs het voordeel dat er voor dat voorstel geen bepaalde opkomst moet zijn. Als 3 mensen gaan stemmen en 2 zeggen er dat er bvb 60% opkomst moet zijn is je voorstel aangenomen. Is dat niet gemakkelijk?