Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane
Wat is dan het voordeel ? En moet men een enorme opervlakte van zulke planten plaatsen voor een klein rendement ?
|
Na dat grapje met de fuel-prijzen amper zes maanden geleden zullen de vliegtuigmaatschappijen en hun leveranciers zoeken om de prijsschommelingen te matigen.
In deze sector zijn "grote prijsmaneuvers" rampzalig voor de winstmarges,of zelfs maar om break-even" te draaien.Je riskeert gewoonweg leveringscontracten tegen een veel te hoge prijs af te sluiten,hoeveel moet je via langdurig contract bestellen,hoeveel probeer je op de "dagmarkt" in te kopen...het leven van een fuel-inkoper was dit jaar niet makkelijk.En het staat niet netjes om dan met "brandstoftoelagen" af te moeten komen bij de eindklant,en omgekeerd,en hoe en waneer reken je nu weer "brandstofkortingen" in...juist...daarom bestaat dat nog niet
(ik ken mensen die een reis besteld hadden dit jaar in februari voor augustus dit jaar en TWEE keer een brandstoftoeslagje aan de broek kregen,allemaal wegens die clowns op de oliemarkten)
Als binnen enkele kwartalen de olie-grappenmakers weer beginnen met hun dansje zal men boven bepaalde prijsniveau's hopelijk bijmengingen met die biobrandstof kunnen toepassen om de prijs voor de vliegtuigmaatschappijen wat te modereren.
"CO2" komt in dit boekhoudkundig verhaal niet voor.De produktie van die biobrandstof in de juiste kwaliteit en kwantiteit kan niet "CO2-neutraal" zijn....
