Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2004, 21:18   #15
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

dat is zeer belangrijk, uiteraard
maar de meer dan duizend mensenlevens zijn ook belangrijk
of was de zaak dutroux dan niet relevant ? dat ging om slechts 6 meisjes
Waar ik het moeilijk mee heb Spetsnaz is het volgende :
de strategen en marketing goeroe's van politieke partijen denken eigenlijk niet in termen van 'belangrijk' -
die denken wel degelijk in termen van 'verkiezingen winnen' en tasten daarom op allerlei manieren de markt af, om te zien wat goed ligt bij 'de mensen'
bij de sp.a hebben ze door dat de duizend verkeersdoden iets is dat de mensen aanspreekt en raakt, en ze spelen daar schaamteloos op in

Wel wil ik toegeven dat een aantal politici echt met verkeersveiligheid bezig zijn.
Niet altijd efficiënt, maar da's een ander verhaal.

Verkeersveiligheid IS dus een belangrijk thema, maar in verkiezingstijden is het vooral een middel om 'de partij' te verkopen.
En door dit thema naar voor te schuiven, hou je een aantal andere thema's uit het zicht van 'de mensen'.
het is misschien wel waar dat het een "strategie" is om dit naar voor te schuiven. maar het lijkt mij logisch om slechts je aandacht op een aantal punten te focussen.
langs de ene kant verwijt je de sp.a hier dat ze op de mensen inspeelt
langs de andere kant verwijt men hen niet naar de mensen geluisterd te hebben over het migrantenstemrecht
dat lijkt me niet consequent.
echt populistisch lijken de superboetes en de flitspalen mij trouwens niet.
ik zou toch echt verkeersveiligheid niet willen banaliseren.
"respect" als verkiezingsthema is ook geen voltreffer vind ik

over de zeehondjes en de schapen
strikt genomen is er niets mis mee om dieren te doden voor economische doeleinden (ja, ik ben geen vegetariër )
maar dit dient wel op een humane manier te gebeuren.
als de moslims schapen willen slachten, moet dit op gereglementeerde, humane manier te gebeuren, zo eenvoudig is dat
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden