Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje
Nee, meneer de minister van Agitatie, dat was dus niet de motivatie van de Zionisten
daar die in 1948 bereid waren tot een verdeling. Noteer dat er GEEN NATIE op dat land stond.
|
Ze waren helemaal niet bereid tot verdeling. Ze waren bereid dat tijdelijk te aanvaarden. Ik kan echt niet anders dan het boek van Ilan Pappe aanraden: hij citeert bijzonder uitvoerig en grondig uit diverse archieven, zowel van de Zionistische Organisatie als briefwisseling tussen joodse kopstukken als archieven van de Israëlische staat. Daaruit blijkt bijzonder duidelijk en onomstotelijk dat het de bedoeling was en is om een joodse natie op te richten op wat toen Palestina heette en daarbij zoveel mogelijk islamitische Palestijnen te verdrijven. Israël is bijzonder consequent in haar beleid en doet dat vandaag gewoon verder. Weliswaar wordt het nooit met zoveel woorden gezegd - dat is logisch - en af en toe wordt een of andere mondelinge toezegging gedaan. Maar de praktijk is heel anders. Kijkt u maar eens na wat Israël de afgelopen 60 jaar concreet gedaan heeft qua gebiedsuitbreiding en wat betreft de Palestijnse gebieden: een gewelddadige uitbreiding van haar eigen gebied en een systematische en geweldadige inperking van dat van Palestijnen. Dat is de concrete praktijk van het door u zo opgehemelde Israël.
Citaat:
volgens mensen als u, plus volgens vele afstammelingen van nazi collaborateurs, plus volgens een gedeelte extreem linkse kerk die hard om nieuwe leden verlegen zit plus volgens miljoenen allochtonen
|
Blij dat u me in geen enkele van die categorieën plaatst. U mag me trouwens eens uitleggen wat u bedoelt met 'extreem linkse kerk'. Ik neem namelijk aanstoot aan die term. Ik vind ook de omschrijving 'afstammelingen van nazi-collaborateurs' irriterend. Want een genetische afstammeling is niet verantwoordelijk voor de wandaden of opinies van zijn voorvaderen.
Citaat:
Kunnen we dus die miljoenen allochtonen beleefd verzoeken terug te keren naar hun thuislanden zodat we hier -op de Franse en de Italiaanse middellandse kust en ja, de meeste autochtone Fransen en Italianen vragen niet meer- plaats kunnen inruimen voor de Joodse natie?
|
Die allochtonen hebben niet de pretentie om hier een andere staat op te richten dan de bestaande staten. Integendeel: een groot deel onder hen bekent zich tot de lokale nationaliteit. Dat is het omgekeerde van wat de Israëli doen. Bovendien heb ik bij de allochtonen hier nog niet de tendens opgemerkt om zichzelf als discriminerende bestuurders van onze naties voor te doen en de autochtone bevolking te gaan discrimineren wat betreft bijvoorbeeld toegang tot het wegennet, water, grond en huisvesting.
De joodse natie - die volgens diverse en eminente joodse professoren niet eens bestaat - heeft geen behoefte aan plaats in Europa. Wat mij betreft kunnen ze best in Israël blijven wonen. Alleen moet die staat hervormd worden in het belang van alle inwoners die onder haar bevoegdheid vallen. En bijvoorkeur in combinatie met de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en de Gazastrook want die gebieden zijn economisch en sociaal onleefbaar als autonome staat.
Citaat:
Dit houdt dus natuurlijk wél in dat tot en met de laatste moslim van niet Europese oorsprong Europa verlaat.
|
Of hou men de Palestijnse kwestie misbruikt om racistische politiek hier goed te praten.