Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander
Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...
|
Ik vind dit eigenlijk heel moedig van jou. Het zal best wel confronterend zijn - té confronterend voor velen.
Dit forum zit tegenwoordig vol mensen die modder gooien naar zij die niet akkoord gaan met hun clubje, en daar stoppen ze alle aandacht, energie en zelfs hun laatste neuroontjes in om die te gaan bestrijden. Ik heb inderdaad de indruk dat degenen die tegenwoordig zo anti-zionistisch zijn absoluut niet naar een oplossing zoeken, en eigenlijk ook geen oplossing willen. Ik heb hun nog nooit horen zeggen dat ze zouden willen dat het geweld eindigt langs beide kanten en men gewoon in vrede kan leven. Wél hoor ik hun met verve en ferveur tégen mensen tekeer gaan. Tegen andere meningen, maar vooral tegen mensen. Het geweld spat van het scherm, tégen mensen, tegen Israel, tegen zij die een andere visie hebben.
En men gaat maar door met allerlei acties TEGEN, en nooit eens VOOR een oplossing. Dat is eigenlijk net zoals de terroristen: die bouwen ook nooit iets op, die ontploffen alleen maar wat ze niét willen. De haat tegen de buren haalt het dus op de liefde voor hun eigen kinderen (cfr Golda Meir). En ik zie dat die haat nu langzaamaan ook velen in Europa aan het winnen is. Het is een sluimerend gif waar niks goeds van komt. Want geloof me maar, die Israel boycotters doen dat niet omdat ze zo dol zijn op hun Palestijnse broeders, maar omdat ze Israel zo haten. Dat hebben ze me zelf verteld.
En weet je wat ik nu zou willen? Dat het geweld ZO SNEL MOGELIJK ophoudt.
Voor de rest maakt het me niet zoveel uit. Maar dat het ophoudt. Op dit moment zou ik niets liever willen. De Hamas terreurdreiging en de raketten die om de 10 minuten op Israel terecht komen, en de Israëlische verdediging en bescherming van de bevolking, die helaas ook hebben moeten leiden tot geweld met doden en gewonden.
Ik wil gewoon dat het OPHOUDT.
Al de rest kan me niks schelen. Hoe waarom hoeveel en onder welke condities, dat is allemaal salon blabla van grote bekken bij moeder thuis in Vlaanderen die op forumpjes proberen andersdenkenden schaak/mat te zetten bij gebrek aan écht doel in hun leven en échte problemen.
NOOIT hoor ik ze zeggen dat er een oplossing moet komen. En dat geldt voor de meerderheid van de Gaza-fans die hier tekeer gaan op dit forum.
Ze helpen mee het geweld, op hun miserabele niveautje in stand te houden, en importeren het conflict in hun keurige Vlaamse dorpen en provinciesteden.