Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2004, 09:35   #12
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Ons respect voor Nederlandse columnisten spruit vooral voor uit het feit dat in België niemand een dergelijke taal durft te hanteren, bang als ze zijn voor kritiek. nochtans is bikkelharde kritiek, satire en cynisme politiek soms wel nodig om de politici niet teveel te laten zweven. In België zijn alle columnisten en auteurs (Brusselmans, Lanoye en Yves Desmet inbegrepen) veel te 'zacht' en worden mensen die één kritishe zin durven schrijven, lug neergesabeld en onheus bejegend. 'Het volk' lust ze niet... Last van een vberregaande middeleeuwe moraal ?
Zelf heb ik mijn gehele lagere school gevolgd in Nederland (+één jaar secundair).. toen ik daarna in Vlaanderen kwam, merkte ik op hoe gezapig iedereen was... later heb ik in verschillend emedia bijtende artikels geschreven (rond drugbeleid); het heeft mij mijn academische loopbaan gekost, maar ik ben tenminste eerlijk en consequent gebleven.

Kortom, hoog tijd om ook in ons land bijtend te zijn, want de politici zijn allemaal teveel gaan zweven...

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden