Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes
Nog aan paar concrete voorbeelden, uit eigen omgeving:
- een vriend van me, een dokter, is in het Boelaerpark te Borherhout overvallen door twee allochtonen, een mes op de keel gezet en van zijn portefeuille ontdaan
- een vriendin van me onderging in het Rivierenhof in Deurne het zelfde lot
- mijn vader is door twee allochtonen aan Berchem Satione ineen geslagen
- in een bedrijf dat ik destijds had in Wilrijk, om de Prins Boudewijnlaan, is drie keer ingebroken. Twee keer zijn de daders - eerder toevallig - gevat. Beide keren bleek het om allochtonen te gaan.
- Mijn auto is door allochtonen belaagd in de Stuivenbergwijk
- als je je auto parkeert op het Antwerpse Zuid, dan duiken er regelmatig jonge Marokkaantjes op die 'op je auto zullen passen tegen betaling'. Wie niet afdokt, vindt zijn vehikel gegarandeerd met een paar krassen extra terug.
Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?
|
Zeer herkenbaar allemaal ! Een goede vriend van mij is ook al overvallen in het Boelaerpark, gouden ketting van de hals gerukt. Ikzelf ben op 17-jarige leeftijd overvallen onder de Singelbrug aan Berchem Station, dit onder bedreiging van een groot knipmes. Ik ben op straat in Deurne Zuid al bedreigd geweest en aangevallen door een zigeurnervrouw die probeerde mensen op te lichten via valse petities. In de ouderlijke woning is er al eens ingebroken, bij al mijn familieleden in het Antwerpse ook al. Een goede vriendin van mij is uitgemaakt voor h**r in Oud Borgerhout, omdat ze de wagen bestuurde en niet ik (de man dus) die ernaast zat. Vele van mijn vrienden hun GSM is afgetroggeld geweest in de buurt van mijn (voormalige) middelbare school. En zo kan ik nog wel even doorgaan ...
En rarara, in alle gevallen waren het allochtone daders, hoe zou dat nu toch komen ?