Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2009, 13:54   #196
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" ( in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)
Ik heb nooit en nergens geïnsinueerd dat ik het West-Europees (voormalig) kolonialisme goedkeur, het wil echter niet zeggen dat we in de tijd zelf onze gewoontes aan andere volkeren opdrongen, we nu hezelfde moeten toestaan van nieuwe 'koloniale' gevaren in onze contreien. Want hoe je het ook draait of keert, de fundamentalistische stromingen binnen de islam die momenteel furore maken onder jonge allochtonen in onze grootsteden, hebben als achterliggend motief de islamisering van Europa en de rest van de 'ongelovigen', desnoods te vuur en te zwaard. Dit mogen we nooit toelaten !

In de kantlijn: ik zou de oudere bewoners (als die nog niet zijn uitgemoord tenminste) van de Kivu-streek overigens eens willen vragen in welke periode zij zich het veiligste en comfortabelste voelden: in de tijd van het Belgische kolonialisme of nu met de 'Onafhankelijke' Democratische Republiek Congo. Ik denk dat ik het antwoord al ken.
freespirit is offline