Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik krijg vaak het gevoel dat jij bepaalde ideeën of uitspraken die heel makkelijk verkoopbaar en de logica zelve zijn ("stelen mag niet", "ik stop geen taart in uw handen om u dan te dwingen er 200 euro voor te geven" (noteer aub dat sommige privéfirma's dit wel doen bij wijze van agressieve marketingstrategie. )),
|
Die prive-firma's hebben dan dikke pech, imo. Ale; 'k vind niet dat die dan het recht hebben om geld te vragen. Gij wel misschien?
Citaat:
probeert toe te passen op bepaalde fenomenen en die jouw visie over hoe dat fenomeen werkt moeten ondersteunen. Alleen doen die analogieën vaak helemaal niet terzake en zijn ze niet van toepassing, waardoor wat je wil poneren nonsens (en volledig onbegrijpbaar omdat je allemaal discussies langs mekaar begint te voeren nl die over de deugdelijkheid van je argumenten) wordt.
|
Waarom doet mijn analogie niet ter zake?
Citaat:
Daardoor heb ik de libertariërs eens verweten gewoon boekjes te lezen en de daarin geponeerde gedachten over te nemen zonder er zelf ook maar enigszins kritisch naar te kijken. Een snelle kritische blik leert nl. dat de geboden argumenten totaal irrelevant zijn en de gemaakte bewering dus helemaal niet kunnen ondersteunen.
|
Ja, 'k weet dat ge dat hebt verweten. 'k weet ook dat ge dat niet hebt kunnen aantonen.
Een uitlaat van: 'gij zijt niet kritisch' werkt overigens langs beide kanten. Dat snap je toch, he?