Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2009, 16:12   #56
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ook het PFLP wil Israël opheffen, dat lijkt me geen werkbare optie. Het enige positieve daaraan is dat het in ieder geval een seculiere in plaats van een islamitische staat wil.
Dat is de keuze tussen een éénstaat- of een tweestatenoplossing. Het eerste lijkt mij op korte termijn irreëel, maar op langere termijn de enige oplossing; het tweede lijkt mij op korte termijn haalbaar maar laat op langere termijn een reeks vragen open.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Een begin van een oplossing zou kunnen zijn dat de internationale gemeenschap en alle buurlanden de veiligheid van Israël garanderen. Nog beter zou zijn als er eens Palestijnse leiders zouden zijn die dat zouden doen.
En dán opnieuw onderhandelen en desnoods afdwingen.
Over de meeste van hun buurlanden (Jordanië, Saudi-Arabië,...) heb ik ook weinig positieve woorden, hoor.
Het is wel behoorlijk absurd om de veiligheid van Israël als grootste bekommernis voor te stellen terwijl zij de bezetter zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline