Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2009, 13:57   #1
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard Roger verhiest is de drieëntachtigste FvdW

Het is weer zaterdag tijd voor een nieuwe FvdW, de gelukkige is Roger Verhiest

Roger zijn biografie volgt hier:

geboren op 15 februari 1945 (2 dagen na het bombardement van Dresden - te midden van bombardementen op de nabije Hamburgse Haven,
in het Eppendorfer Universitätskrankenhaus)

Toen mijn moeder mijn geboorteakte liet opstellen kreeg de plaatselijke ambtenaar een quasi appelflauwte toen ze me "Roger" wilde noemen :
dass ist kein deutscher Name ! - Hij zocht het op in een boekje volgens hem was het juiste Duitse Equivalent "Kurt".

Straks ga ik mijjn autistische vriend Kurt begeleiden naar het station Antwerpen-Berchem, hij zal content zijn : Kerstmis is voorbij. Zijn ergste nachtmerries gaan over kerstmis. Op weg van de Mortselsesteenweg naar het station zal ik hem minstens vier maal moeten uitleggen dat kerstmis altijd heefrt bestaan en niet afgeschaft kan worden.

Drie maanden na mijn geboorte was de "Oorlog in het Westen" voorbij en zette het prille gezinnetje van een belgische weggevoerde scheepswerfarbeider
(Blohm & Voss), een duitse dissidente en een pasgeborene per veetreinwaggon koers naar Berchem bij Antwerpen - waar een Tante getrouwd met de laatste overlevende van een grote joodse familie,
de komst van dit gezinnetje waarszchijnlijk met gemengde gevoelens verwachtte.

----

OK :dit is als inleiding te lang & dus blijft het echt inteeressante deel kort

1962 : ergens in de zomervakantiemaanden bezoek aan de "Star Club" in Hamburg (Sankt Pauli) - die is nu afgebroken er hangt daar nu een gedenkplaat :
niet dat ik daar was maar wel de illustere pop-artiesten van die era : "The Beatles" - ik kwam, zag en was eerder onder de indruk van mijn ( jaar oudere tante en haar vriendin Thea.

1967 : Na mijn legerdienst kom ik terecht in een kleine Canadese Expeditiefirma, die aan de spits staat van wat op transportgebied "de intermodale revolutie" zou genoemd worden.


1968 : Ik treed in het huwelijk in Wijnegem (de kerk is intussen afgebroken)

1969 : eerste kindje : Inge
1973 : tweede : Anke
1976 : derde Jeroen

1980 : van 1 februari tot 15 september ben ik met tussenpauzen actief in een staalfabriekopbouwproject (El Hajzar) in Anaba Algerije tegen (toen) fabelachtig veel geld.

1993 : Ik ben de "rat race" beu en ga samen met mijn eega me toeleggen op "onthaalouder" spelen.
Ik moet mijn huis afbetalen (naar de roman "de man die zijn huis wilde afbetalen" - maar dan zonder criminaliteit)
... Inge trouwt, krijgt Charlotte, gaat Anouk in china ophalen, krijgt Cleo .. gaat hopelijk dit jaar nog een chinees meisje ophalen.

Was het 1999 of 2000 ? Anke studeerde af als Ergotherapeute en krijgt een kontrakt aangeboden om in de USA te gaan werken (Albany, Georgia)
na een maand komt ze redelijk gedesillusionneerd terug - ze werkt in " De Hoeve" en maakt kennis met
Greg die uit een vorig huwelijk 2 zoontjes heeft..
anno 2004 krijgt ze ook een zoontje

& in 2009 vindt mijn zoon, inmiddels leraar middelbaar
bijzonder onderwijs & coordinator "autistenwerking"
ook een lief lief (zie het artikel van Dimitri Verhulst vandaag in de morgen).

.. de hiaten zijn in te vullen met mijn vorige fvdw
en uw boeiende vragen...
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden