Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
Ik beloof je mijn best te doen niet tegen deze regel te zondigen. Hoe moeilijk dat misschien ook moge wezen.
Ook zal ik jouw spelregel ten gepaste tijde tot voorwerp van mijn kritiek maken, evenwel immer met alle normen aangaande respect in het achterhoofd.Tja, je gaat hier wel voorbij aan mijn geloof dat Jezus de mensgeworden God is, hé. God hoeft niks in Jezus' hoofd te krijgen, want Hij is in persoon Eén met Hem: alleen in natuur verschilt Hij van Jezus.
Precies de menswording van God geeft aan God naast een onnoemelijk abstracte inhoud (= het mysterie waarvan ik al eerder gewaagde) ook een zeer concrete. God is zowat het enige Fenomeen dat tezelfdertijd abstract én concreet kan zijn. Alleen dit al is voldoende om onze menselijke logica er geen vat op te laten krijgen.
En het rare is: met vele medegelovigen kom ik tot deze geloofsstelling zonder dat daar ook maar één greintje hocuspocus bij komt kijken.
|
OK, hoe is hij dan mens geworden? Geloof je dat Jezus de biologische zoon van jozef was of dat hij de biologische zoon van hemzelf was?