Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
Dat heb ik nooit beweerd. Ik zei dat Hamas voor een ideologie staat die niet met (nog meer) geweld valt uit te roeien. Of u het al dan niet eens bent met die ideologie doet niet terzake.
|
Maar het militaire apparaat van Hamas is wel degelijk er uit te vissen. Iets dat Israël, na vele jaren en nog veel meer beschietingen, eindelijk poogt er iets aan te doen.
Citaat:
|
U begrijpt het niet. De burgers aldaar steunen Hamas. Waarom denkt u anders dat ze enkele jaren geleden de verkiezingen hebben gewonnen? Het zijn geen marsmannetjes die zomaar uit de lucht zijn komen vallen, hé?! Hamas is de bevolking. Er heerst nu eenmaal een anti-Israelisch sentiment onder een groot deel van de bevolking in het Midden-Oosten. En dat sentiment gaat men niet kunnen uitroeien met nog meer geweld tegen Palestina, integendeel zelfs.
|
Gaza is geen democratie. Je kan onmogelijk publiekelijk te kennen geven dat je Hamas niet steunt, dat levert gevaar op voor jezelf en je familie. Die anti-Israëlische houding komt trouwens voort uit Hamas propaganda. Ze daar lekker hun gangetje laten gaan zorgt niet voor meer begrip maar voor minder.
Citaat:
|
Als u werkelijk dit in mijn woorden leest, dan bent u nog meer onderhevig aan propaganda dan mij. Ik gebruik tenminste geen scheldwoorden om mijn punt te benadrukken en ben daar dus ook niet van onder de indruk. Gelieve geen valse beschuldigen aan mijn adres te uiten. Dank u.
|
"Ik vrees dat er nu nog meer mensen (niet enkel Palestijnen) tot "terrorist" zullen worden opgeleid en ik kan het ze niet helemaal kwalijk nemen."
Uw woorden, niet de mijne. Verder gebruik ik enkel scheldwoorden voor de mensen(als je ze zo wilt noemen) van Hamas, niet voor u. Hoezo zijn er bezwaren als ik hun uitscheld? Ik neem enkel waar dat u uw woorden zo gebruikt dat het propagandiserend werkt. U maakt dus propaganda voor Hamas, of u nou die intentie hebt of niet.