Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2009, 11:20   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard LDD : Antwerpen moet een zero tolerantie invoeren voor betogingen in de winkelzones

De situatie in de Gazastrook wordt in Antwerpen misbruikt door allochtonen om vernielingen en geweld te plegen. Na de ontspoorde betoging in Borgerhout die bol stond van antisemitisme is de politie nu tussenbeide moeten komen op de Groenplaats.

Jurgen Verstrepen: “ Op de belangrijkste koopjesdag van het jaar moet de politie allochtonen oppakken die in het bezit zijn van molotovcocktails. Dit verhaal is hallucinant. Na het eerdere falen van de politie in Antwerpen bij de AEL betoging is dit toch onvoorstelbaar. Stel u voor dat dergelijk crapuul acties onderneemt in de winkelende massa. De gevolgen zouden desastreus zijn”

Morgen start een nieuwe betoging in Antwerpen, zogezegd met vrouwen en kinderen. Het conflict tussen Israël en de Palestijnen wordt misbruikt om in Antwerpen conflicten te creëren en bevolkingsgroepen tegen mekaar op te zetten.

Jurgen Verstrepen: “ Ik heb het moeilijk met betogingen waar vlaggen worden gedragen van een terroristische organisatie Hamas die oproepen om alle joden te doden. Dit geeft mij het gevoel van een nieuw soort fascisme dat in de straten van Antwerpen wordt toegelaten. Het islamofascisme heeft niets te maken met het Gazaconflict. Je kan even goed betogingen met hakenkruisvlaggen toelaten in de stad. Heeft Antwerpen niet geleerd uit het verleden? Het antisemitisme wordt door dit stadbestuur op straat toegelaten.”

Verstrepen wil dat de burgemeester een zerotolerantie voor betogingen die te maken hebben met het conflict in de Gaza in het centrum van Antwerpen invoert.

Jurgen Verstrepen: “Voor mijn part mogen ze betogen op de singel of op de konijnenweide. Maar zolang niemand mij kan overtuigen dat er geen gevaar is tijdens de soldenkoopjesperiode in het centrum van Antwerpen moet Patrick Janssens zijn verantwoordelijkheid nemen om de orde en veiligheid van de Antwerpenaren te garanderen.”

Het uitblijven van strenge ordehandhaving maakt het bestuur medeplichtig. Dit is ontoelaatbaar.

Mvg

Jurgen Verstrepen

LDD Gemeenteraadslid Antwerpen
LDD Vlaams volksvertegenwoordiger
LDD ondervoorzitter

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden