Discussie: geblaf
Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2009, 12:26   #2
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
ik woon met mijn gezinnetje (mijn vrouwtje, mijn dochtertje van bijna twee jaar en ik) redelijk afgelegen (+/- drie kilometer van de bewoonde wereld zeg maar) in onze eigendom. er staan slechts vier huisjes en we komen met z'n allen betrekkelijk goed overeen. nu sedert enige tijd komen problemen met één gebuur. ik heb namelijk twee honden, die blaffen uiteraard telkens ze iets zien. daar we zo afgelegen wonen gebeurt dat niet zo dikwijls.
achter onze huisjes ligt een bos. verschillende perioden van het jaar heeft iemand toestemming van de boswachter om het "dood" hout in het bos weg te nemen. uiteraard blaffen mijn hondjes op deze activiteiten. ook bij vuurwerk (zoals nieuwjaarsnacht geweest) laten ze zich horen.
het probleem nu is dat één gebuur daar redelijk lastig over begint te doen (hoewel ze zelf ook twee honden hebben doch die blaffen minder).
ze vind dat zeer storend en kan er niet van slapen zegt ze.
mijn dochtertje slaapt nochtans net boven de achtertuin (waar de honden zitten) en zij heeft er geen last van.
ook mijn dichtste gebuur ondervind geen hinder.
die ene gebuur die iets verder woont kan het niet langer verdragen zegt ze.
wat moet of kan ik doen? ze dreigt nu om een klacht neer te leggen tegen mijn honden.
ondanks dit komen we met die gebuur wel goed overeen en ze zou dat zo willen houden zegt ze maar dan moet iets gebeuren aan het geblaf.
ik en zelf niet zogoed op de hoogte inzake wetgeving hieromtrent dus wou ik eens jullie mening vragen hieromtrent,

alvast vriendelijk bedankt

delcom

Tenzij ze ook de functie van waakhond moeten vervullen, had u er beter aan gedaan uw honden vanaf het begin het blaffen af te leren. In hun inprentingsperiode (8 weken tot ca. 4 maanden) is dat nog perfect mogelijk. Nu wordt dat moeilijk, vrees ik.