Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2009, 00:03   #2012
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zowat iedereen in deze draad is akkoord dat vooral de legale drug alkohol aan nogal wat voorwaarden beantwoord om als hard drug bestempeld te kunnen worden.
Dat klopt, en ik ben er een van, hoewel ik de indeling tussen harddrugs en softdrugs achterhaald vind.

Citaat:
Nu mogen we wel zeggen dat de kwaliteitskontrole van bier/wijn/sterke dranken in Vlaanderen redelijk optimaal is. Er is jaren terug wel eens wat probleem geweest met anti-vries in Oostenrijkse wijn, en ook wat sulfiet in Franse rode wijn .... maar kom.
Er is een reden voor dat je niet zelf mag stoken in uw kelder, en het heeft niet alleen te maken met taxen voor de overheid.

Citaat:
En ons nieuw groot licht op dit forum, het geval Aars Nova genaamd, gaat beweren dat door die zuiverheidskontrole er geen alkoholdoden zijn in Vlaanderen.
Gelieve mij aan te duiden waar ik ergens gezegd heb dat er nergens doden door alcohol of iets anders vallen. Wat er wel is, is dat is dat de kwaliteitscontrole op alcohol inderdaad het aantal mogelijke problemen minimaliseert. Zie uw eigen voorbeeld over anti-vries (wat we toch zoveel mogelijk wensen te vermijden). Volledig elimineren is een utopie.

Citaat:
Eén woord: afgrijselijk. Je beseft het zelf niet maar hetgeen je propageert benadert het afgrijselijke dat de dokters van de nazis uitvoerden.
Wat jij niet kan doen is een minimum aan relativisme opbrengen om de zaken in perspectief te zien. Een mening op een open forum vergelijken met de praktijken van een totalitair regime, dat is pas zielig. Een mening, die dan nog alleen als basisstelling heeft dat iedereen moet kunnen doen wat hij wil zonder anderen daarbij te schaden. Voor uw opmerking alleen al zou je trouwens onder een Nazi-regime niet al te lang meer van uw vrijheid kunnen genieten.

Als je alles gaat verbieden gaan ze desnoods nootmuskaat gebruiken om als hallucinogeen aan de man te brengen (zie bij "Psychoactivity and Toxicity" op die pagina). That's right: psychoactiva (en mogelijke precursoren) zitten overal rond ons zonder dat we het beseffen. Moest je inderdaad eens deftig op de Erowid-site gekeken hebben, dan zou je gezien hebben dat zelfs capsaïcine erin staat, of m.a.w. ga je ook rode pepers verbieden omdat ze morfine-achtige stoffen vrijzetten in het bloed?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden