Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2009, 10:55   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk als je taxeert moet je goeie doelstellingen formuleren, en moet je het eerlijk doen.

taxeren op bezit, is feitelijk zinloos, het bezit van een Cayenne vervuilt het milieu niet, het is precies wel aan 250 per uur over te de autostrade scheuren die het milieu vervuilt. En dan nog zelfs niet van die ene keer dat je het doet, het zou wel straf vervuilend zijn moest je elke dag van hartje limburg naar brussel city scheuren aan 160/u en 15l/100km die bvb een gedrag zou kunnen zijn die je zou moeten demotiveren...

Als je taxeert, doe je dit op dusdanige manier om een gedrag te demotiveren.
Wat is de beste manier om dit te doen ??? Gewoon verbruik taxeren...
een mens is bereid om bvb 1000euro te tanken per jaar (in dat cayenne geval bvb 2000-3000euro per jaar) Als je de brandstof verdubbelt in kostprijs, gaat die persoon automatisch manieren zoeken om zijn verbruik te doen zakken... door bvb een auto of motor te kiezen die minder verbruikt.
Of door inderdaad trager te rijden...

Dus in principe moet je geen flitspalen zetten, en moet je ook geen SUV belasting invoeren, maar gewoonweg het verbruik een CO2 taks heffen die komt in functie van de gereden kilometers. En misschien beter niet aftrekbaar van de belastingen, en netto te betalen door de gebruiker.

Dat is dan fair, ecologisch, voor iedereen gelijk, en ontwijkbaar door uw gedrag aan te passen. En netto een verbetering voor de belgische economie.
Sorry hoor. Nu wil ik niet onbeschoft reageren maar uw uitleg is zuivere onzin. Het merendeel van die categorie wagens staat niet eens op naam van een natuurlijk persoon maar op naam van firma's. Deze betalen amper iets tegen de 30 % belasting en romen op dergelijke wijze nog eens de winst af.

Ons Loreke rijd wel met zijn sportwagentje " F " onder een franse nummerplaat. Niet moeilijk he. Richt een lege doos van een bedrijf op ergens in het buitenland, schijf daar dat karretje op in en crost er maar op los. Alle boetes worden naar daar gestuurd en geen kat die er wat tegen begint, allee, toch niet als ge tot een bepaalde garde behoord.
Garry is offline   Met citaat antwoorden