Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Waarom? Ik moet toch ook niet uitleggen dat sneeuw wit is? De VUB zit vergeven van de linkse, belgicistische proffen. Ge moogt dat gerust ontkennen, maar daardoor wordt het niet minder waard, maat.
|
Indien ik een Vlaamsch Nationalistische jongere zou zijn met een brandende ambitie om mijjn politieke idealen te verwezenlijken ik zou waarschijnlijk niet alleen aan de VUB studeren, maar bovendien nog aan de Université de Liège
onder het moto "Ken Uw toekomstige tegenstanders".
Iemand schreef ergens nogal ongenuanceerd " Nationalisten weigeren te denken, ze lijden aan tunnelvisie en kunnen de argumenten van hun tegenstanders niet zien". Deze stelling is nogal ongenuanceerd, maar deze draad is er wel een fraai voorbeeld van.
De eerste kritiek in post één is dat dhr De Vos het woord "Vlaanderen" wet weinig zou gebruikt hebben. Waar slaat dat op ? Wat voor argument is dat ?
Men zou vanuit seperatistische invalshoek kunnen stellen dat in zijn artikel de vooruitgang op het gebied van overhevelen van bevoegdheden afgedaan wordt als een nevenprobleem in tegenstelling tot de sociaal economische problemen en men zou die stelling kunnen ondermlijnen door te stellen dat indien men een communautaire oplossing voorrang zou verlenen ook de sociaal economische problemen in VLAANDEREN beter zou kunnen aanpakken.
Dan heeft er uiteindelijk een inhoudelijke kritiek plaats. Maar wat doen onze rechts-nationalistische forumvrienden : de man spelen ipv de bal ! De opinie en de argumenten van Dhr.De Vos zijn waardeloos omdat hij een "begicistische professor" is.
Tunnelvisie zeg ik U !