Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
In dat geval kan je niet anders dan Amerika evenzeer veroordelen dan de Duitse legertop daar vele van de Duitsers op het einde van de oorlog ingelijfd zijn geworden door Amerika om aldaar tewerk gesteld te worden. Deze hebben zelfs andere identiteiten gekregen om aan de vervolging te ontsnappen.
In de vijf jaar oorlog waarin de Jodenvervolging plaats vond, dacht je nu echt dat de Amerikanen daar niet van op de hoogte waren? Waarom hebben ze dan vijf jaar gewacht om in te grijpen? Zo gezegd omdat ze geen schepen hadden.
Toen ze eindelijk met hun reepjes chocolade en wat sigaretjes te Normandië
zijn binnengevallen gebeurde dit met honderden schepen. Wanneer hebben ze die dan allemaal gemaakt? Hoelang bouwt men eigenlijk aan een schip?
Wie heeft er het meeste profeit aan een oorlog? Wie zijn industrie draait er voornamelijk op wapens? Wie heeft er steeds ergens ter wereld een oorlog nodig ?
En dan enkel en alleen je maar fixeren op een figuur zoals Hitler, die niet meer dan een huisschilder was en in mindere mate een artist, is wel heel kortzichtig te noemen.
|
Ik vind uw reactie getuigen van kortzichtigheid en een minimum aan historische kennis.
"In de vijf jaar oorlog waarin de Jodenvervolging plaats vond."
De Jodenvervolging begon al begin jaren '30.
"dacht je nu echt dat de Amerikanen daar niet van op de hoogte waren?"
Ik weet niet of de Amerikanen daar iets van wisten. En als het al zo was, wat moesten ze dan doen? Of beter, wat konden ze doen? Zowat heel Europa was bezet!
"
Waarom hebben ze dan vijf jaar gewacht om in te grijpen? Zo gezegd omdat ze geen schepen hadden."
U stelt het nogal simplistisch voor. Ik denk dat u niet beseft hoeveel tijd, organisatie en materieel het vraagt om zo'n aanval als D-Day te plannen.
Uw historische kennis is duidelijk miniem.
"Toen ze eindelijk met hun reepjes chocolade en wat sigaretjes te Normandië
zijn binnengevallen gebeurde dit met honderden schepen. Wanneer hebben ze die dan allemaal gemaakt?"
D-Day was een geallieerde aangelegenheid, geen Amerikaanse. Dat wil zeggen dat ook Britten, Canadezen, Belgen, Nederlanders enz... deelnamen aan deze operatie.
"Wie heeft er het meeste profeit aan een oorlog? Wie zijn industrie draait er voornamelijk op wapens? Wie heeft er steeds ergens ter wereld een oorlog nodig ?"
U vergeet blijkbaar dat het Japan was die de VS betrokken heeft bij WOII door de aanval op Pearl Harbor.
"En dan enkel en alleen je maar fixeren op een figuur zoals Hitler, die niet meer dan een huisschilder was en in mindere mate een artist, is wel heel kortzichtig te noemen."
En u noemt mij kortzichtig?

Hitler was (en is nog steeds) een massamoordenaar en oorlogsmisdadiger.
Ik snap niet dat mensen zoals u begrip kunnen opbrengen voor zo iemand?