Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
ik kan in Mekka niet spreken met moslims, ik mag daar niet binnen vanwege mijn minderwaardig mens zijn ... 
|
Mekka is een reuzegroot gebied "members only". Er zijn ntalrijke "members only" gebieden - so what ? Het punt in mijn -weer te lang- betoog is gewoon dat main-stream moslims Saoedi-Arabië een land vinden "waar men overdrijft"
-- de opvattingen over de sharia wetten zoals die daar toegepast worden nniet onderschrijven en er zelf totaal andere "regels" op nahouden ; zelfs indien en waarschijnlijk juist omdat ze in Mekka geweest zijn.
Een geloof is geen "eenheidsuniform", zoals er diversiteit is onder de katholieken, protestanten, orthodoxen enz.; is er diversiteit onder de moslims,joden enz.. Mijn stelling is gewoon dat men samen kan leven ; in feite "de facto" samen leeft en wel zonder noemenswaardige problemen.
Mijn probleem met religie in het algemeen en moslims in het bijzonder gooide ik alreeds in de discussie : welk is het jouwe ? De barbaars Middeleeuwse attitudes over vrouwen en shariawetgeving zijn in die context slechts "voorbehouden" aan zgn. fundi's en absoluut niet representatief/mainstream.