Discussie: Leren samenleven.
Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2009, 15:21   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik kan in Mekka niet spreken met moslims, ik mag daar niet binnen vanwege mijn minderwaardig mens zijn ...
Mekka is een reuzegroot gebied "members only". Er zijn ntalrijke "members only" gebieden - so what ? Het punt in mijn -weer te lang- betoog is gewoon dat main-stream moslims Saoedi-Arabië een land vinden "waar men overdrijft"
-- de opvattingen over de sharia wetten zoals die daar toegepast worden nniet onderschrijven en er zelf totaal andere "regels" op nahouden ; zelfs indien en waarschijnlijk juist omdat ze in Mekka geweest zijn.

Een geloof is geen "eenheidsuniform", zoals er diversiteit is onder de katholieken, protestanten, orthodoxen enz.; is er diversiteit onder de moslims,joden enz.. Mijn stelling is gewoon dat men samen kan leven ; in feite "de facto" samen leeft en wel zonder noemenswaardige problemen.

Mijn probleem met religie in het algemeen en moslims in het bijzonder gooide ik alreeds in de discussie : welk is het jouwe ? De barbaars Middeleeuwse attitudes over vrouwen en shariawetgeving zijn in die context slechts "voorbehouden" aan zgn. fundi's en absoluut niet representatief/mainstream.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden