Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het zijn de bewoners, die elk hun deel vh voetpad moeten sneeuwvrij maken, niet de stad.
Indien jij, door de aanwezigheid van sneeuw, "uwe nek" (bij manier van spreken) breekt op een voetpad, is de bewoner van de woning overeenkomstig dat deel vh voetpad verantwoordelijk, en zal dan ook door een eventuele verzekering worden op aangesproken.
|
Ik weet dat. Maar ik heb gewoond op plaatsen waar gemeente of stad dat zelf deed. En als ik mijn gemeentetaks bekijk en vergelijk met die vorige, dan verschiet ik er toch wel van.
En wat met appartementsblokken en studentenkoten? Wie is daar "de bewoner"?
En je hebt gelijk qua het wettelijke kader daaromtrent, maar als de overheid de autowegen bestrooit en de voetpaden laat aanvriezen... what's the point then? Ik ben ooit als kind met de fiets naar school uitgegleden over een ijsplek op het fietspad. Ik kwam op de weg terecht en een auto heeft met slippende banden toen mijn hoofd kunnen vermijden. Voor mij reden genoeg om te zorgen dat voetgangers en fietsers evenzeer veilig over de openbare weg kunnen als automobilisten (en ik ga nog amper te voet en ik fiets niet meer, dus je kan me geen opportunisme verwijten in deze)