Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is nu eenmaal een feit dat genocides pas aangeklaagd worden 'als de tijd er rijp voor is'. Ten tijde dat de genocide van Leopold plaatsvond was dat niet het geval. Volgens de 'Belgische geschiedenis', ons op school ingelepeld, was wat Leopold in Congo presteerde zelfs een weldaad voor ons land. En het zijn nu eenmaal de machtigen die de geschiedenis LATEN schrijven.
Feit is echter ook (en jij geeft het toe) dat er een genocide IS gepleegd door de voorvader van de huidige Belgische monarchie. Belgische monarchie wiens enige taak het 'toevallig' is om als cement voor België te dienen.
Maar ik begrijp dat er hier mensen zijn die, terwille van dat cement, de hele familie van een genocidepleger op de hoogste machtsposities van dit koningdom wil houden.
Fraai is dat echter niet te noemen.
|
Fraai noem ik het ook niet.
Maar anderzijds werd de basis van veel van onze huidige welvaart toen wel gelegd. We profiteren er nog dagelijks van. Ofwel geef je een collectieve schuld toe, ofwel zwijg je.
Het is gewoon oneerlijk om het te proberen enkel in de schoenen te schuiven van de koninklijke familie.
Nogmaals kan je nazaten van een crimineel niet aansprakelijk stellen voor de misdaden van hun voorouder!
Als dat wel kan, dan hoop ik van ganser harte dat er niemand hier een misdadiger als voorouder had!