Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
1) Het gebruik van wapens dat geen onderscheid maakt tussen militairen en burgers is verboden bij internationaal recht.
|
Onzin.
Zeker wanneer de militairen burgers als schild misbruiken.
Citaat:
Het gebruik van clusterbommen op civiele infrastructuur valt daaronder. Dit was zowel het geval in Libanon als recentelijk in de Gazastrook.
|
Het gebruik van clusterbommen was toen niet verboden. Het is wel zo dat nu onlangs een aantal staten een verdrag hebben ondertekent dat het gebruik van clusterbommen verbiedt, maar dat was n�* de laatse Hesbollahoorlog. Bovendien heeft Israël het niet ondertekent.
Citaat:
2) De VN zelf denkt daar nochtans anders over. Zij rapporten nochtans het doelbewust beschieten van rodekruis- en vn-personeel. In de pers werd het bestoken van dit personeel gezien als het verjagen van pottekijkers.
|
Ze moeten niet in het kruisvuur gaan staan. Kruisvuur betekent overigen dat er langs beide zijden werd geschoten.
Citaat:
En ik heb het dan nog niet over het IDF dat het nodig vond om een Duits VN-schip te beschieten dat patrouilleerde voor de kusten van Libanon.
|
Citaat:
Ik merk ook op dat jij begint over beschietingen van Hezbollah op VN-personeel. Aangezien ik hiervan nog niet had gehoord ga ik ervanuit dat je hiervoor een goede bron hebt. Het zou interessant zijn moest je die geven.
|
Het VRT-journaal.
Citaat:
3) Het gaat er mij niet om dat Israël haar aanvallen niet aankondigde. Het gaat er mij om dat Israël doelbewust de economische infrastructuur in een buurland vernielt, een land dat zichzelf nota bene in de schulden heeft gestoken om die infrastructuur uit te bouwen.
|
Dan snapt u niets van oorlogsvoering.
Citaat:
4) En het hinderen van humanitaire hulp is en blijft een oorlogsmisdaad. Deze zijn zowel juridisch als moreel verwerpelijk. Als jij dat logisch vind, heb je wellicht weinig trekjes die anderen als menselijk ervaren.
Dat humanitaire hulp nu eenmaal niet wordt toegestaan wanneer het de oorlog hindert is bovendien een flagrante leugen. Zo was/is het is sommige oorlogen de gewoonte om een tijdelijk staakt-het-vuren af te spreken teneinde gewonden te verzorgen of doden te begraven.
|
Denk jij nu echt dat men in een oorlog gaat stoppen met schieten om de burgers te helpen? Toen ik mijn opleiding kreeg in het Belgisch leger werd ons geleerd om zoveel mogelijk mensen te verwonden ipv te doden. Want als er iemand gewond is, dan is er nog iemand nodig om die te verzorgen en zo heb je er twee buiten strijd.
Maar zoals ik zei, heb jij blijkbaar geen kaas gegeten van oorlogsvoering. Overigens rep je met geen woord over wat de Hesbollah verkeerd heeft gedaan.
Paulus.