Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ik ben niet voor het dragen van een hoofddoek maar ik vind dat, indien een ander die wenst te dragen, dat dan moet kunnen, steeds en overal, en zonder opgave van reden, gewoon omdat het een recht is, een kledingstuk te dragen: zo eenvoudig is het: elementaire vrijheid.
Waar zijn we toch mee bezig! 
Héél dat hoofddoekenverbod is gewoon een grove ronde " allochtoontje-pesten", bullying, zodat sommige machtswellustelingen hun macht zouden kunnen laten gelden tov allochtonen. Mensen die van " allochtoontjepesten" hun " gedachtengoed" maakten tonen daarbij wie ze écht zijn en dat is niet fraai: die stellen gewoon hun willetje boven de vrijheid van anderen.
geenstijl.nl doet zijn al dubieuze naam en reputatie weer eens "eer" aan. 
|
ik kan je ergens wel volgen, iedereen heeft het recht om zich te kleden hoe hij wilt.
maar toch een paar bemerkingen: in sport zijn er nu eenmaal kledingvoorschriften, meestal ivm veiligheid, die staan boven dat recht, niet?
en zo neen: waar leggen we de grens? laten we in bv voetbal helmen toe?
hier zou het om een provocatie gaan, ze draagt geen hoofddoek maar enkel om zich te doen opvallen, eist ze dat recht op. moeten we op elke provocatie ingaan?