Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2009, 12:52   #3
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palestijnse Strijder Bekijk bericht
Het is misschien ook intressant om vast te stellen dat de VN absoluut geen indruk maakt op Israël, dat quasie alle verdragen weigert na te leven. Uit deze vaststelling kunnen we concluderen dat de VN hervormd moet worden of volledig moet afschaffen daar ik het nut van die verdragen niet zie, als ze toch niet worden nageleefd.

Ik ben van mening dat de VN niets (of toch zeer weinig) doet aan het aanhoudend Israëlisch geweld. Ook hieruit kan misschien geconcludeerd worden dat zij aan Israëls zijde staan? Er zijn van de pakweg 192 lidstaten slechts +/- 5 landen die iets te zeggen hebben. En die zijn allemaal bekend....

dat de VN NIETS doet, is niet waar. Ze hebben Israel al tal van malen terecht veroordeeld in de algemene vergadering. Maar van zodra men aan de veroordeling een afdwingbaar karakter wil geven, stuit men steeds op het veto van de US. het is eerder het veto van de VS die het probleem is.

De VN doet wél aan voedselhulp en dergelijke voor de Palestijnen (als Israel hen weer voor de zoveelste keer het niet ontzegt natuurlijk).

Bedenk ook dat zonder veroordelingen in de VN Israel mogelijks nog meer leugens zou kunnen verkondigen dan het nu al zolang doet.

Maar tegen wapens blijft het nu eenmaal een feit dat woorden en diplomatie niet veel uithalen. Toch mag men dit diplomatisch pad (naast rechtmatig verzet) nooit opgeven. Het zal uiteindelijk toch politiek moeten worden afgehandeld.
.
roodhaar is offline