Verleden week zondag zei mijn vrouw naar rechts, en ik doe dat rustig aan met richtingsaanwijzer, en duw bijna een golfje di ein mijn dode hoek aan het rijden was van de baan... Ik hoor de alarmbel van mijn vrouw schetteren als een kalkoen, en schrik mij rot natuurlijk, we beginnen dan gezellig de man-vrouw dialoog waar de man zich bij zijn ballen gepakt voelt omdat de vrouw heb weer eens wijst op zijn feilbaarheid (het gaat gewoon instinctief en dat weet ik sedert ik die boeken van waarom mannen van mars en vrouwen van venus zijn gelezen heb)
moraal van het verhaal: had mijn vrouw mij niet gezegd zoals een GPS dat ik naar rechts moest, terwijl ik van plan was van rechtdoor te rijden langs een andere weg, was dat ook niet gebeurd. Maar dat kun je nu net niet vertellen in een relatie om nu precies in die hectische situatie waar je en een allochtone chauffeur in een golfje doen piperen hebt, en uw vrouw doen schetteren hebt, en uzelf dan ook nog eens opgewonden hebt, en de kids op de achterbank doen meekakelen hebt terwijl je inderdaad moet kijken, maar de fout door zo'n bizarre samenloop van omstandigheden dan toch nog gelukkig goed builvrij afgelopen is.
Ik denk nu dat jij die chauffeur in dat golfje bent, bij wijze van spreken... terwijl ik normaal al een paar honderduizen km accidentvrij rij hoor.
|