Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2009, 12:16   #522
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je gaat de goede weg op hoor. Straks ga jij ze nog allemaal heilig verklaren.

Misschien wist Hitler zelf ook niets af van die misdaden. Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan he.

Na de oorlog wist niemand ergens van, als je dat zo hoort. Natuurlijk ging niemand volmondig gaan bekennen dat ze er van wisten of hadden aan deelgenomen of van hadden gehoord. Ze zouden wel zot zijn.

Dat moeten toch krakken geweest zijn he die Duitsers, dat die zo maar miljoenen mensen konden deporteren en massaal uitroeien zonder dat er iemand van wist. Wij zouden al moeite hebben met één iemand de nek om te draaien en het stil te houden, maar nee hoor, zij konden dat met miloenen. O ja,... men wist dat ze massaal gedeporteerd werden maar niemand wist naar waar en niemand die zich afvroeg hoe en met wat dat ze die gingen in leven houden. Weet jij wel goed hoeveel bergen eten er daar voor nodig zijn om nog maar te zwijgen over de huisvesting. Van waar moest dat komen en langs waar werd dat aangevoerd en waar moesten die immens grote steden zich bevinden waardat ze die joden naar toe voerden en waar ze ( niet afgeslacht) hadden moeten verblijven. Was niemand niet opgevallen. Raar he, ...heel raar!!! Hallo, wakker worden.

2) Ik versta nog niet het verband tussen uw eigen gedacht hebben en het "tot wie het benijdt". Wie of wat moet dat benijden? Als je nu door van dat gedacht te zijn er beter van moest worden zijn zou ik het nog enigzins kunnen plaatsen maar heeft het jou al wat opgeleverd door er zo over te denken?
"Je gaat de goede weg op hoor. Straks ga jij ze nog allemaal heilig verklaren."

Ja, als Pasen en Kerstmis op dezelfde dag vallen.

"Misschien wist Hitler zelf ook niets af van die misdaden. Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan he."

Euhm, probeer het eens allemaal in zijn context te bekijken.

"Na de oorlog wist niemand ergens van, als je dat zo hoort. Natuurlijk ging niemand volmondig gaan bekennen dat ze er van wisten of hadden aan deelgenomen of van hadden gehoord. Ze zouden wel zot zijn."

Na de oorlog wist zowat iedereen ervan. Nooit gehoort van de Nürnberg-processen?

"Dat moeten toch krakken geweest zijn he die Duitsers, dat die zo maar miljoenen mensen konden deporteren en massaal uitroeien zonder dat er iemand van wist. Wij zouden al moeite hebben met één iemand de nek om te draaien en het stil te houden, maar nee hoor, zij konden dat met miloenen. O ja,... men wist dat ze massaal gedeporteerd werden maar niemand wist naar waar en niemand die zich afvroeg hoe en met wat dat ze die gingen in leven houden. Weet jij wel goed hoeveel bergen eten er daar voor nodig zijn om nog maar te zwijgen over de huisvesting. Van waar moest dat komen en langs waar werd dat aangevoerd en waar moesten die immens grote steden zich bevinden waardat ze die joden naar toe voerden en waar ze ( niet afgeslacht) hadden moeten verblijven. Was niemand niet opgevallen. Raar he, ...heel raar!!! Hallo, wakker worden."

Nazi-Duitsland was een dictatuur mijn beste. Dat betekent dat 1 iemand het voor het zeggen heeft, namelijk Hitler. Zo'n regime kan makkelijk dingen verzwijgen voor de buitenwereld. Ik denk ook niet dat men te koop liep met die misdaden. Moest het volk weet krijgen van zulke barbaarse misdaden, dan was het snel gedaan geweest met de Nazi-partij.
Ze werden idd massaal getransporteerd naar de concentratie- en vernietigingskampen. In de concentratiekampen werden de sterkeren tewerkgesteld, en de zwakkeren (bejaarden, kinderen, enz) werden gedood. In de vernietigingskampen was het een op en af gaan van treinen. De "gevangenen" kwamen aan en werden rechtstreeks naar de gaskamers gebracht, lading na lading, trein na trein.
Ik weet niet waar u het haalt, maar wat hebben die "immens grote steden", "huisvesting" en "bergen voedsel" te maken met het wel dan niet afweten van de shoah? Die "immens grote steden" en "huisvesting" waren simpelweg de concentratie-en vernietigingskampen. En die "bergen voedsel"? Hebt u al eens gezien hoe die "gevangenen" eraan toe waren? Trouwens, in die vernietigingskampen hadden ze geen voedsel nodig, laat staan bergen voedsel.
Btw: alle voorraden werden door treinen aangevoerd, net als de "gevangenen".

"Hallo, wakker worden."

Bent u wakker?

"Ik versta nog niet het verband tussen uw eigen gedacht hebben en het "tot wie het benijdt". Wie of wat moet dat benijden? Als je nu door van dat gedacht te zijn er beter van moest worden zijn zou ik het nog enigzins kunnen plaatsen maar heeft het jou al wat opgeleverd door er zo over te denken?"

Laat maar, ik denk dat we hier een geval van miscommunicatie hebben.

P.S: Ik denk dat we deze discussie, indien u dit wenst, beter kunnen verderzetten d.m.v. privéberichten. Bepaalde personen gunnen ons deze discussie blijkbaar niet.
Weiße Rose is offline