Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Geloof jij dat nu echt? De voorbeelden ervan zijn nochtans legio... Zoals toen ze enkele dagen geleden beweerden dat er geen humanitaire crisis was in Gaza bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet toelaten van journalisten in Gaza door Israël de reden is waarom we alleen maar gekleurde informatie krijgen! Dat doen ze niet omdat je betrouwbare informatie zou krijgen vanuit Gaza hé...
|
Ten eerste zijn het mijn woorden niet maar ten tweede geloof ik het wel, ja. De informatie is eenzijdig en belicht alleen de Israëlische kant van de zaak maar men kan zich niet veroorloven te liegen. Ze hebben ook niet de reputatie dat ze liegen. Vergis je niet, de nationale pers en de internationale media zijn behoorlijk kritisch en wegen elk woord. Waar aan Palestijnse kant het excuus geldt dat het allemaal losse groepen zijn en niet één overkoepelende leiding, is dat niet zo aan Israëlische kant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Natuurlijk maken beide kanten zich schuldig aan propaganda. Maar je hebt geen propaganda nodig om te weten dat bombardementen op zo'n dichtbevolkt (én afgesloten!) gebied als Gaza zorgen voor talloze burgerslachtoffers (doden en gewonden). En ik zie dan ook niet in waarom moet afgewacht worden tot de bombardementen ophouden om het offensief van Israël streng te veroordelen. En afleidingsmanoeuvres zoals deze topic veranderen daar niets aan.
|
Lieve Edina, vind één post van mij waarin ik dit offensief goedkeur. En dit topic, niet door mij gestart, is m.i. niet bedoeld als afleidingsmanoeuvre.