Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
TheHunter
Omdat het een verlengstuk is van de politiek van het Westen, die van een verzwakking van Servië en Joegoslavië haar doelstelling maakte, reeds sinds begin jaren '90. waarom is niet geheel duidelijk, waarschijnlijk zien ze in ServiË een potentiële Russische bondgenoot.
|
Het uiteenvallen van joegoslavie was al genoeg om die regio te verzwakken.
Citaat:
Er zijn ook heel veel Servische burgerslachtoffers gevallen, velen koudweg vermoord door oorlogsmisdadigers als Naser Oric of door Kroatische fascisten in "operatie storm". Dat wordt natuurlijk verzwegen door de westerse en Bosnische pers. ALLE partijen maakten zich schuldig aan misdaden, zie je trouwens heel goed in de films van Kosturica. (zelf een moslim, maar door de moslimleiding beschuldigd een verrader te zijn, omdat hij geen propaganda voor hen voert)
|
Aan de moslimkant zijn er 10 keer zoveel burgerslachtoffers gevallen dan aan de Servische zijde, dit komt omdat Karadzic, Mladic & co doelbewust en open aan etnische zuivering deden.
En breng aub Kosturica niet tot discussie, hij is uiteindelijk bekeerd tot Orthodox en is super nationalistisch dus als je bij hem een objectieve opinie gaat zoeken ben je heel verkeerd bezig.
Citaat:
|
Ook de Bosnisch-Kroatische Federatie is opgebouwd op grond vn etnische zuivering, massamoorden, etc. Als je dat soort redenering doortrekt dan moet Bosnië zich terig aansluiten bij Joegoslavië. Feit is dat er vandaag, na Dayton, een federatie is, en dat Respublika Srpska nog maar weinig zin heeft op bij die federatie te blijven. Als BosniË en Kosovo dat recht hebben, waarom Srpska dan niet? Hoe zul je dat verhinderen, Serviërs uitmoorden zoals in het verleden? Deze keer trouwens is Rusland heel sterk, en zal het elke veroordeling van ServiËrs in de veiligheidsraad verhinderen.
|
Opnieuw: er zijn maar rond de 3000 Servische burgerslachtoffers gevallen. In Rep.Srpska was het aantal Serviers voor de oorlog rond de 50%, nu is het rond de 90%. Bosnie was in haar grenzen erkend door de internationale gemeenschap en de onafhankelijkheid werd behaald via een referendum. Dat de Serviers via etnische zuivering een hap uit die staat krijgen zou misdadig zijn, net zoals dat niet ok was met Kosovo, maar dat mag geen precedent zijn.
Serviers uitmoorden? Dat is lachwekkend als je weet dat zij maar 10% van de burgerslachtoffers hadden in de oorlog en als je denkt aan Srebrenica, Foca, ... waar onschuldige burgers via een systematische moordmachine afgeslacht werden.
Citaat:
|
Het was gewoon een schrijffout, natuurlijk bedoelde ik Bosnische Serviërs, als je de context van het bericht bekijkt. Ik ben wel geïnformeerd over die oorlog, die me al erg interesseerde toen ze uitbrak en die ik op de voet volgde. Ik heb Servische en Bosnische vrienden, en heb Bosnië-Herzegovina recent bezocht. Wikipedia is steeds een goede en neutrale bron van informatie. Ik ben er zeker van dat U enige Servische bron niet zou aanvaarden.
|
U weet dan ook dat elke idioot die tekst kan wijzigen, neem ik aan.
.
Citaat:
|
Dat is een verdraaiing van de werkelijkheid. Ook Bosniërs en Kroaten hadden een leger, dat eveneens grote misdaden tegen de menselijkheid beging. (op den duur begonnen moslims en Kroaten ook elkaar uit te moorden trouwens, zoals in en rond Mostar)
|
Op het begin van de oorlog hadden de bosniers geen leger, dit is weer een voorbeeld van uw onwetendheid. De enige leger die er was in ex-joegoslavie was de JNA en die kwam in handen van de Serviers. De andere lidstaten organiseerden zich later maar dat duurde een tijdje. Op het begin van de oorlog hadden de serviers bijna alle steden bezet en in handen, inclusief Sarajevo totdat het verzet rustig aan sterker werd.
Citaat:
Hoeveel Serviërs wonen er vandaag in de moslim-Kroatische Federatie? VOOR de oorlog woonden er heel veel Serviërs in Sarajevo. Wat U niet wil begrijpen is dat alle partijen oorlogsmisdaden begingen, ook de moslims.
Ook de moslims en Kroaten deden volop aan etnische zuivering. verschil is dat de Serviërs toen heel weinig internationale machtige vrienden hadden, en de moslims heel veel. Nu is dat veranderd, en zo'n partijdig monster als het JoegoslaviË-tribunaal zou onmiddellijk op het VETO stuiten van Rusland.
|
Er waren veel veel minder Serviers in de federatie dan moslims in republika srpska en er zijn er veel meer nu daar dan moslims in republika s. Je moet weten dat de verdediging van Sarajevo uit zo'n 20% Serviers bestond die vochten voor de verdediging tegen de bezetters van Mladic en Karadzic, een van de belangrijkste oorlogshelden van het Bosnisch verzet is een Servier: Dragan Vikic.
Het is ook geen geheim dat de meeste Serviers uit Sarajevo tegen Mladic en Karadzic vochten.
Natuurlijk vielen er onschuldige slachtoffers aan alle kanten maar het waren niet de Bosniers die concentratiekampen hadden, verkrachtinskampen, die Srebrenica veroorzaakten, de belegering van Sarajevo doorvoerden, die bijna 2 miljoen mensen verjoegen, ... en dat is de reden dat de internationale gemeenschap zich tegen hun heeft gekeerd en niet en of andere zever met de Russsen.
http://www.youtube.com/watch?v=OwsvMcI5lfA
Vertaling: de moslims zullen verdwenen van dit gebied.
Hoe je zo iemand kan verdedigen en zijn opgerichte pseudo staat die duidelijk alleen voor Serviers is ondanks dat ze daar met de helft waren voor de oorlog en ondanks alle feiten en alle beelden die je hebt,ontgaat mij.