Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2003, 23:31   #9
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
. Ik huldig wel de opvatting dat politici en beleidsmakers niet moreel of intellectueel superieur zijn aan het volk in het algemeen.
Dat ben ik volledig met u eens. De onzinnigheden die onze beleidsmensen ventileren zijn idd soms geen haar beter dan de treincoupé-wijsheid in de trant van:"we kunnen Sadam toch zijn gang niet laten gaan!".
Niet beter. Maar ook niet slechter.
Ik vindt dat onze politici een redelijk getrouwe blauwdruk geven van onze collectieve Vlaamse mentaliteit.

Idd, ik had het over Harris en haar peer-groups. Zij bestudeerde een bestaande situatie en kon natuurlijk geen uitspraken doen over een mogelijk anderesituatie. Een etholoog die de interactie van chimpansees binnen hun groep bestudeert kan ook niets vertellen over wat er zou kunnen gebeuren als die groep ook Oerang-Oetangs bevatte
Op die manier is elk sociologisch onderzoek een cirkelredenering.
Feit is dat wij in het Westen familie, onderwijs, arbeid in afgesloten niches hebben ondergebracht en een sociologisch onderzoek gaat van die premisse uit. Die fragmentering heeft vele onzalige gevolgen maar we zitten er nu eenmaal mee en ik zie niet in hoe dat op korte termijn zou kunnen veranderen. WILLEN de meeste mensen dat wel veranderen?
Het zijn trouwens niet alleen de peer-groups die de kinderen beïnvloeden maar ook de media die ze als consumenten willen inschakelen. Als u uw kinderen zelf onderwijs verstrekt moet u ook die media kunnen screenen
en hoe gaat zoiets lukken?
Hebt u die live-SMS sessies van tieners op VT4 al eens bekeken?
Daar ziet u de combinatie van peer-gedrag en commercie in al haar glorie.
Ga daar maar eens tegenaan staan als ouder!
Hoogachtend(ik heb van u al meer geleerd dan van alle andere deelnemers op dit forum tezamen!).
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden