Geen enkel autosalon, autodealer of fabrikant maakt melding van deze grootste doodsoorzaak op onze planeet, deze massamoord of genocide wordt op een zeer subtiele manier verzwegen
Het leed van deze 150 miljoen nabestaande is onmogelijk te berekenen.
Economie is een middel om de welvaart en in de eerste plaats het welzijn van de mens te verbeteren, het mag geen doel op zich zijn, welvaart ten koste van welzijn leidt naar de ondergang van onze beschaving.
De verdiensten van de economie moeten ten dienste van de totale bevolking staan en niet enkel aan de eigenaars van de totale vrije markt.
De moderne mens moet omdenken, zodat hij het verschil ziet tussen: zin, onzin en waanzin.
Files: het ergste moet nog komen
Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken.
Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen.
Nu al staat er niet zelden 200 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan.
De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur.
De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur.
Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs in de buurt van 250 miljoen euro ligt.
De schade aan het milieu is schrikwekkend.
|