Elk conflict van na WWII was en is beslecht in de media.
Of het nu de koude oorlog was, Vietnam, Corea, Cuba, Rouanda, Congo of Ex-Yougouslavië...elk conflict eindigde in het voordeel van diegenen die de pers achter zich kon scharen.
Bij de relletjes tussen de Israëlies en de Gazajongeren is het niet anders.
Elke discussie op dit forum ontaardt onmiddellijk en onvermijdelijk in een pro/contra en gelijk/ongelijk twistgesprek.
Zelfs met een ganse bibliotheek van wetenschap kan men het morele gewicht van de ons bekende geschiedenis niet pijlen of kwalificeren.
FEITEN
1/Eén reeks van feiten staat echter als een paal boven water en kan door geen van de twistende partijen worden ontkend.
A/ Hamas is democratisch verkozen door een meerderheid van Palestijnen.
B/ Hamas roept op tot de volledige uitroeiing van alle Joden (ook in Israël)
C/ Hun ideologische/beschouwelijke leiddraad is de coran en ook daarin staat de noodzaak tot volledige uitroeiing van de Joden.
2/ Studies van 2003/2008 bevestigd door een bijna unanieme medewerking van de journalisten zelf wijzen uit dat 80% van onze journalisten links tot extreem links zijn.
Dit alles verplicht mij om bovenvermelde Menargh-studies (UGent of wat dacht je?) te kaderen in een nogal eenzijdig linkse zienswijze op dit conflict.
Met deze wetenschap heb ik nog niets, nul, nada gezegd van de Israëlies en Joden.
Maar zelfs al zijn dit de meest baarlijke duivels in de ganse wereldgescheidenis; dan nog is het volstrekt onmogelijk om vrede te sluiten met mensen die U en uw volk willen uitroeien.
Willen die duizenden linkiewinkies nu eens eindelijk opstaan en een oplossing/antwoord aanbieden ipv een wedstrijdje "vurigste linkiewinkie" te spelen en daarbij steeds opnieuw Israël botweg af te rekenen op de onvermijdelijke collaterale schade van een verdedigingsoffensief?