Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
Dat ik dat impliceer is zeker niet correct. Ik heb een probleem met de staat Israël, met de politiek die zij voeren en met de middelen die ze daarvoor inzetten. Niet met joden.
Het tegendeel is waar: ik vind in mijn analyse van dat probleem zeer veel joden aan mijn zijde die het veel beter kunnen uitleggen dan ik, die veel betere argumenten hebben en die van dichtbij of veraf bij het conflict betrokken zijn. Ik maak dankbaar gebruik van wat zij aan analyses en argumenten aanreiken.
Ik ben atheïst en dus geen fan van Hamas. Ik ben het niet eens met zeer veel dingen die zij poneren en al helemaal niet met hun doelstelling om van Palestina een theocratie te maken. Geef mij maar het PFLP.
Toch spreek ik uw visie tegen: ze hebben al herhaaldelijk en duidelijk gezegd dat ze het bestaan van Israël als realiteit erkennen, dat ze er van uitgaan dat Israël zal blijven bestaan en dat zij zich willen beperken tot een Palestina met de grenzen zoals ze in 1967 waren. Ze hebben geen bestand gesloten met een geest maar met een staat en ze onderhandelen vandaag niet met een gedachte maar met een realiteit.
Palestijnen zijn in grote mate Hamas, maar nog belangrijker: Palestijnen willen in de eerste plaats gerechtigheid. Vrede is daar het resultaat van. Vrede zonder gerechtigheid is slavernij. Dat wil niemand.
Nou, nou. Ook niet als Hamsleden zich bv. gewapenderhand toegang zouden verschaffen tot die mensen hun huis? U bent nogal ongenuanceerd, lijkt mij. Maar u vertolkt zeer gedwee het standpunt van de staat Israël en op die manier praat u - net als zij - het bombarderen van burgers goed. U praat daardoor recht wat krom is.
Ze maken zich niet geliefd maar zeker geloofwaardig. Ik geloof best dat ze bereid zijn alles kort en klein te slagen als Israël nog lang de vrije hand krijgt in Palestina en als onze regeringen hun bek blijven houden en verder gewoon zaken blijven doen. Ik vind die moslims zeer geloofwaardig als ze hun woede uiten.
Sympathiek en geliefd niet direct. Maar ik heb er ook een probleem mee als ze 'Hamas, Jihad, Hezbollah' roepen en nog meer als ze 'Joden buiten, joden buiten,...' schreeuwen. Maar ik geloof wel dat ze het menen, jammer genoeg.
Het christen- en jodendom zijn zeer oude godsdiensten waar de meeste scherpe randjes afgeveild zijn. Ze zijn, alvast hier, bijzonder braaf geworden, al was het maar omdat ze niet anders kunnen. Maar hun geschiedenis toont aan dat dat niet altijd zo was.
De islam is een relatief jongere broertje van dezelfde, zieke familie. Dat zit zowat in zijn pubertijd en schopt ongegeneerd om zich heen. Vooral als de gelovigen daar bij gratie van Israël en de VS in Irak, Afghanistan, Bosnië en Palestina (en bv. Rusland in Tchetjenië) nogal wat argumenten voor aangereikt krijgen.
De beste manier om een godsdienst te ondergraven is niet door er hard op te schelden of stampen (zoals veel idioten in het Westen menen te moeten doen) want daardoor wordt die godsdienst alleen maar sterker en de gelovigen alleen maar radicaler.
De beste manier om een godsdienst te ondergraven, is hem perverteren door welvaart. Concreet: overvloed, gezondheidszorg, alfabetisering, onderwijs, vrouwenrechten, voorbehoedsmiddelen, consumptie, massamedia, vrije seksualiteit zonder besnijdenis en staatsbemoeienis en hobby's, héél veel hobby's zoals shoppen en voetbal kijken. Daar is geen enkel dogsdienst tegen bestand.
Laat ons die religieuze gekken dus overstelpen met welvaart. Het zal rap gedaan zijn. Jammer genoeg doen Israël en de VS precies het omgekeerde en zijn ze daardoor de objectieve bondgenoten van de religieuze gekkenleiders.
|
Gerechtigheid , dat is om lachkrampen van te krijgen.
O.K. in een notendop: what happened.
De Palestijnen wilden met goud betaalde, voor vijf keer meer dan hij waard
was aangekochte grond terugkrijgen voor niks.
En toen dit dus niet doorging brachten diverse Arabische landen een oorlog
op gang in 1948. Ze werden verslagen. En inplaats van met goud betaalde
voor vijf keer meer dan hij waard was grond in te winnen verloren ze grond.
LOL.