Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise
Hij is in actie geschoten.
|
De term "eufemisme" komt onwillekeurig in me op.
Maarten, heb jij daar geen handig tooltje om het aantal karakters van de antwoorden van de heren politici te tellen op het einde van de forumsessies ? Kan een leuke eindbalans opleveren.
Momenteel schat ik dat alle antwoorden van de Robert samen met moeite evenveel karakters omvatten als één (1 ! ) gemiddeld antwoord van Frank VDB of Gerolf Annemans. (En dan ben ik nog zo vriendelijk om copy/pastes mee te tellen...)
Nee, serieus, voor één van de grootste kanonnen uit de politieke sien vind ik dit tot nog toe een uitermate teleurstellende forumsessie. Zowel qua aantal replies, als qua inhoudelijke bijdrage is dit ronduit bedroevend tot nog toe.
Alle politici kregen hier te kampen met "ambetante vragen". Stuk voor stuk. En ja, ik draag daar graag mijn steentje toe bij, want dat is nu eenmaal 'part of the game' in een dergelijk opzet zoals dit hier. Het was toch van in den beginne de bedoeling dat de politici eens door "de mensen" op de rooster konden gelegd worden ?
Ik stel vast dat de meeste anderen zichzelf niet "te waardig" bevonden om ook op de lastige vragen te reageren, en ik stel vast dat vele anderen zich zeer goed wisten te verdedigen tegen schalkse oppositie.
En nee, dat heeft nu eens niets met partij of links/rechts te maken. Mijn absolute top 2 tot nog toe bestaat uit 2 tegenpolen. Dat zegt genoeg, me dunkt...
Anderzijds wil ik hier ook even gebruik maken van de gelegenheid om het P.b-team te feliciteren met dit initiatief. Ik moet toegeven : dit is de meest leerrijke forumactiviteit die ik ooit heb gezien. Sommige politici zijn danig in mijn achting gestegen, anderen zijn evenredig gedaald. Hier worden de vragen niet voorgekauwd, en (als men er ten minste op wil antwoorden) getuigen de antwoorden voluit van de wil tot dialoog en de onderlegdheid van de deelnemende politici. Zeer leerrijk dus. Jammer dat dit medium niet evenveel volk bereikt zoals pakweg de televisie. De impact zou vermoedelijk niet gering zijn.
Waarvoor dus dank en oprechte felicitaties. Chapeau ! 8)