Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2009, 16:19   #168
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gforce Bekijk bericht
Volledig juist.

Gisteren op de tram zat ik naast een chique geklede Dominicaan. Hij praatte Spaans aan de gsm en ik dacht ga eens een klapke doen om m'n Spaans wat te onderhouden. Die gast was 28, 8 jaar in België, sprak geen Frans of Nederlands, stond al 8 jaar op de "chaumage"(dat woordje kende gij wel). Toen ik hem vroeg hoe hij dan de eindjes aan mekaar knoopt zei ie droogjes: ik verkoop meer Marihuana op een week dan dat een dokter op een maand verdient. H O L Y S H I T .
Mij maken ze niet wijs dat al die gelukszoekers en herenigers uit de Magreb arbeidsgeschikt zijn en klaar om de vergrijzing op te vangen. De meesten zijn ongeschoold en hebben geen flauw idee van de realiteit hier, met name dat je meertalig moet zijn (en dus NL moet kennen) en dat je voor de meeste jobs een diploma moet kunnen voorleggen hetzij aan examens moet meedoen. Als je dan ziet dat die groep van vreemdelingen (de grootste, mits interessant potentieel kiesvee voor de sossen), van generatie op generatie hun achterstand blijven doorgeven aan hun nakomelingen (ten gevolge van absolute integratieonwil, culturele incompatibiliteit met Westerse waarden en gebruiken, en door religieus fanatisme zo eigen aan die groep) vraag ik me af waar die mensen werken. Het Antwerps voorbeeld is dan veelzeggend ; het miljardenbudget van het OCMW wordt er voor het grootste deel opgesoupeerd door die groep die volgens hun electorale rode broodheren zogezegd de vergrijzing gaan opvangen. Hoe lang denken die rood-progressieven de mensen nog voor de zot te houden? Zouden ze zo al stillekes aan beginnen te begrijpen waarom ze in de peilingen geen 13 % meer halen?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden