Los bericht bekijken
Oud 1 april 2004, 12:18   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
kijk hier eens: een voorproefje:
http://www.smslgv.be/tijdschrift/jaa...e_lourdes.html

en dit...
http://www.bop.vgc.be/tijdschriften/...8/28binbed.txt
Meer mensen op bedevaart
Dit jaar gaan meer Belgen op bedevaart. De paus riep het jaar 2000
uit tot heilig jaar voor de christenen. Hij riep ze op om te komen
bidden in Rome of Jeruzalem. Dat zijn de belangrijkste plaatsen voor
de Kerk. Gelovigen moeten natuurlijk niet zover gaan. Ze kunnen ook
bidden in eigen land. Elk jaar trekken tienduizenden bedevaarders
naar Scherpenheuvel, Halle en Oostakker. In Halle gaan ze bidden bij
de 'zwarte madonna'. De pastoor van Halle telde al dubbel zoveel
bedevaarders als vorig jaar. Er gaan ook meer Belgen naar Lourdes in
Frankrijk. "Het aantal bedevaarders steeg met een vierde", zegt Guido
Lammens. Hij verkoopt reizen naar Lourdes voor bedevaarders.

Nog iets: http://www.medjugorje.org/
The Medjugorje Web™ is dedicated to providing information about one of the most incredible and important supernatural events of our time. Since 1981, in a small village named Medjugorje in Bosnia-Herzegovina (map), The Blessed Virgin Mary has been appearing and giving messages to the world. She tells us that God has sent her to our world and, these years she is spending with us are a time of Grace granted by God. In her own words she tells us, "I have come to tell the world that God exists. He is the fullness of life, and to enjoy this fullness and peace, you must return to God".

Since the apparitions began in 1981, millions of people of all faiths, from all over the world, have visited Medjugorje and have left spiritually strengthened and renewed. Countless unbelievers and physically or mentally afflicted, have been converted and healed. You owe it to yourself and your loved ones, to investigate with an open mind and heart the events which are occurring in Medjugorje. I invite you to explore all the information contained on this Web Site, and decide for yourself whether you will answer Our Lady's call from Heaven.

Ik laat al die mensen hun geloof, maar laat het dan ook aan anderen....
Ondertussen wachten we nog altijd op een bewijs 'dat je met dat artikel 71 SWB alle kanten uit kunt'. Ik verwed er 100 € op dat er niet 1 uitspraak bestaat die 'gekrenkt eergevoel' of 'gekrenkt religieus gevoel' als schulduitsluitingsgrond aanvaardt.
Filo lult m.a.w. nog maar eens uit zijn nek (over deze uitdrukking zal hij vast weer verontwaardiging spelen... en zo de vraagstelling ontwijken. Kronkel, kronkel, zoals de gewaardeerde Distel pleegt te zeggen. )
Als je nu denkt dat ik de ganse pasichrisie ga doorzoeken daarvoor, heb je een ander idee komende, hoop ik voor jou We wéten alle twee waarover het hier gaat, waar of niet? Dubbele moraal...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden