Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2009, 14:36   #10
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk. Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen. Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen. Ze spreken net als de 300 miljoen andere Arabieren dezelfde taal “Er is niets dat hen doet verschillen van de Arabische bevolking in bijvoorbeeld Jordanië, Egypte, Irak of een ander Arabisch land".

Overgens heb ik persoonlijk geen bezwaar dat de mensen zich in Gaza en de Westbank zich Palestijnen noemen.
Maar Jordaniërs zou historisch gezien juister zijn.
Identiteiten zijn zoiezo een verschijnsel dat gecreëerd wordt. De Oostenrijkse identiteit bestond ook niet voor de tweede wereldoorlog. Betekent dit dat Oostenrijkers niet als volk zouden kunnen beschouwd worden?
Ik sluit me aan bij ministe van agitatie op dit vlak. Identiteiten zijn een historisch product, geen gegeven.
(En wat de Israelis nu onbewust aan het doen zijn, is het meehelpen aan de creatie van een volk, met een eigen geschiedenis en een eigen geïsoleerde cultuur.)

Laatst gewijzigd door captain jack : 19 januari 2009 om 14:42.
captain jack is offline