Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ondertussen wachten we nog altijd op een bewijs 'dat je met dat artikel 71 SWB alle kanten uit kunt'. Ik verwed er 100 € op dat er niet 1 uitspraak bestaat die 'gekrenkt eergevoel' of 'gekrenkt religieus gevoel' als schulduitsluitingsgrond aanvaardt.
Filo lult m.a.w. nog maar eens uit zijn nek (over deze uitdrukking zal hij vast weer verontwaardiging spelen... en zo de vraagstelling ontwijken. Kronkel, kronkel, zoals de gewaardeerde Distel pleegt te zeggen. )
|
Méér bankier en minder anarchist, zou ik zo denken, als ik je lees: wat denk je van "de nihilistische bankier" als pseudo voor jou? 
|
Ssssst, ik zal je een geheim verklappen..... ik ben noch bankier, noch anarchist.
Maar jij weet toch beter dan wie ook dat een nick niet noodzakelijk de lading dekt?
'Nihilistische bankier'? Neen, dat is esthetisch niet interessant.
Citaat:
en als je hoopt dat ik de ganse pasichrisie ga navlooien om je plezier te doen, you've got another idea comming, I hope
|
Ja, beperk je tot de hypocrisie.
Citaat:
Je weet zo goed als ik (beter, hoop ik) dat art 71 gekrenkte gevoelens in aanmerking neemt als verschoningsgrond, en of die gevoelens nu religieus of amoureus zijn maakt IMO weinig verschil......
|
Neen, je hebt nog altijd niet begrepen wat art. 71 SW inhoudt..
Artikel 71 is géén rechtvaardigingsgrond, wel een schulduitsluitingsgrond.
Jij haalt die twee begrippen, bewust of onbewust, door elkaar. Als je het hebt over 'gekwetste eer' als reden voor de vrijspraak, ben je bezig over een mogelijke rechtvaardigingsgrond, maar gelukkig kent het Belgisch strafrecht 'gekwetste eer' niet als rechtvaardigingsgrond. En hoe zit dat in de sharia?