@Filosoof
Jazeker, intellectueel oneerlijk én te kwader trouw. Is geen scheldpartij, maar een simpele vaststelling.
Op geen enkel moment,
geen enkel moment heb je die aantijging "dat eremoord net zo goed tot onze christelijke moraal zou behoren" en/of in ons rechtsysteem zou zijn ingebakken ook maar voor 1 millimeter hard kunnen maken. Ik zal het je makkelijk maken... doe geen moeite om een vonnis of arrest in die zin te zoeken, het BESTAAT niet!
En dan wat komen leuren met cijfertjes uit de VS... Oneerlijk, en je weet het (omdat ik je intelligentie nl. niet onderschat). Heeft met het topic overigens niks te maken. Insinuatie hier, insinuatie daar... zijn dat de intellectuele "wapens" waarmee je je bedient?
En als kers op de taart, jouw obsessie met "bedevaarten"... Mag je mij eens uitleggen hoe je dit gaat koppelen aan het topic. Misschien vergelijken met de volkstoelopen in Mekka (maar dan zonder de vertrappelde gelovigen in de massa)? Om dan... wat te bewijzen? Sorry, zeer zeer zwakjes al dat geleuter naast de kwestie.
Maar goed, ik zal je eens ter wille zijn en me van m'n meest onverdraagzame kant tonen... Dat wou je toch he? Leg voor mij eens de Koran naast het Nieuwe Testament en lees het "mission statement" er eens op na. Maak dan een eerlijke beoordeling zowel op basis van de letter als de geest van wat je daar leest en zeg me dan eens welke de meest humane boodschap brengt... en welke het dichtst staat bij de fundamentele waarden, rechten en vrijheden die we ondertussen hebben vastgelegd in al die mooie internationale verdragen en grondwettelijke teksten in Europa. Do me a favor...