Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Worden ouders die hun kinderen is de overhitte auto achter lieten omdat ze de dag begonnen in volle stress ook zo hard gestraft?
Is stress en aandacht aan kinderen dan niet de grote boosdoender van deze tijd?
|
ik denk dat we vele dingen onder de loep moeten nemen...
Kijk nu bij carnaval naar de wapens voor de kinderen... en vergelijk dat met de fluo waterpistooltjes en zwaarden uit mijn tijd (en ik ben heus geen bejaard dametje

)
Kijk naar de spelletjes die kinderen van jonge leeftijd al spelen...
Kijk naar de eisen die ouders kinderen opleggen, die de scholen kinderen opleggen...
Kijk naar de stress waar die kinderen onder gebukt gaan... Vaak hebben ze er al een halve marathon op zitten voor ze op school toekomen
Kijk naar de afwezigheid van de ouders in de opvoeding. Ze werken met 2 fulltime en vaak zitten de kinderen in het weekend bij oma en opa...
Kijk naar de programma's op JIM en TMF en denk terug aan onze ouders die onze ogen bedekten als er gekust werd op tv
Kijk naar ouders die scheef bekeken worden bij een tik op de poep omdat kleine uk het uithangt
Kijk naar discussies als "rood verbeteren mag niet meer, arme kindjes, is niet goed voor zelfvertrouwen"
Ik beweer niet dat dit de redenen zijn, ook niet dat deze gek hierom die waanzinnige daden gepleegd heeft... We kennen nu eenmaal zijn achtergrond (nog) niet...
Maar ik denk wel dat deze redenen deel uitmaken van de oorzaak dat waarden- en normverlies de laatste tijd de spuigaten lijkt uit te komen...