Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2009, 14:25   #152
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. U verwart twee soorten overtredingen die elk volgens een eigen methodiek worden vastgesteld. Dronkenschap wordt niet vastgesteld met een flitscamera, al dan niet onbemand. Wel met geleide controles.

Als men als "hardwerkende Vlaming" zijn rijbewijs ziet ingetrokken worden, dan heeft die man wel een heel ernstige overtreding begaan. Niet zoals u beweerde, nl. "ietsje te hard". Dan moet hij maar de gevolgen dragen van zijn onverantwoorde daad.
Als de snelheden realistisch zouden zijn dan had je een punt.

Als ik 50 km enkel moet afleggen naar mijn werk dan heb ik meer kans om geflitst te worden dan iemand die rond de kerktoren rijdt. Een kleine onoplettendheid en je hebt 50 euro aan je broek en in jouw systeem al direkt een strafpunt.

Een goede vriend van mij wordt geflitst aan een vaste camera, boete 50 euro. Ik vind dit heel normaal, was het niet dat er 100 meter verder, goed verdoken, een politievoertuig stond, die hem eveneens flitste, gevolg boete van 50 euro. 1 overtreding twee boetes, 2 strafpunten.

Gelukkig heeft mijn vriend het hierbij niet gelaten en de zaak laten voorkomen, hij werd voor de twee gevallen vrijgesproken.

De hardwerkende vlaming, zal waarschijnlijk de beide boetes betalen en twee strafpunten incasseren.