Los bericht bekijken
Oud 2 april 2004, 10:44   #7
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
....
Waarom kiest u/men er dan nog steeds voor om bij reorganisaties, naakte ontslagen op te vangen door massale brugpensioenen op 51jaar??

Kost ons handenvol geld, is op termijn niet meer houdbaar en is bovendien asociaal aangezien die mensen thuis komen te zitten en hun sociaal weefsel deels/geheel wegvalt. Het enige positieve aan het verhaal, (voor u dan) is dat het de werkloosheidstabellen opsmukt...én daar is't em om te doen zekers?

Geef deze mensen onmiddelijk een specifieke begeleiding naar een volgende job ipv. ze thuis te deponeren, wat geld toe te stoppen en te doen alsof ge dan sociaal bezig zijt!!
Er zijn met een beetje goede wil jobs te scheppen waarbij de overheid het initiatief neemt (of zelfs moet nemen), en waar gerust dergelijke personen met werkervaring in gepast kunnen worden.

Welke werkinitiatieven ? Typisch infrastructuurverbeteringen die voornamelijk betaald worden door de bedrijven zelf, met toezicht op de efficiëntie ook door de bedrijven zelf en de rest van het toezicht door de staat.

Eén voorbeeld staat hier al op het forum: Zie "Gratis voorbeeld van een initiatief om jobs te scheppen".
En het kan mij niet schelen dat daar een boel tijdelijke jobs tussen zitten ! Ondertussen is dit een manier om de economische crisis door te komen en nadien heeft onze economie een duw in de rug gekregen waardoor weer iets nieuws mogelijk is.

Simplistisch ? Ik heb een lijstje van dergelijke infrastuctuurverbeteringen en andere dingen die tienduizenden van die jobs opleveren: België zou op die manier het communicatiecentrum en handelscentrum kunnen worden van Europa. Maar zij die het voor 't zeggen hebben willen niet! Ik ben niet eens welkom op 't forum van de Spa site!