Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Belachelijk. Baby's zijn waardeloos grut in vergelijking met een volwassen mens. Compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaaierig, zwak. Een volwassene die zijn leven geeft voor een baby is niet goed bij zijn verstand.
|
Mag het even? Het leven van een baby is net zo waardevol als het leven van een volwassene en zeker niet "compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaarerig"...
Mens waar haal je zo iets vandaan?...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Ok het word te weinig betaald beste duupje maar een baby die aan MIJ toevertrouwd word mag gerust zijn,mijn leven staat voor deze baby
|
Ik heb begrepen dat je als zorgkundige in de bejaardensector werkt. Een zeer mooi en absoluut een ondergewaardeerd beroep.
Maar je kunt het personeel van 't Fabeltjesland niets verwijten zonder heel concreet te weten wat daar juist gebeurd is. En dat weet niemand hier.
Tegen een geesteszieke die compleet doorflipt kan je niks beginnen. Zelfs niet als het "magere jonge gast van 20 jaar" is. Op z'n momenten heeft die misschien 20x meer kracht in zijn spieren dan anders op straat.
Je kan hier veel theorieën over naar boven halen, voor m'n part zelfs *de* basisregel uit de hulpverlening (eigen veiligheid voor alles - niemand heeft immers iets aan een gewonde / dode hulpverlener) maar theorieën staan in (leer-) boeken... De praktijk is altijd iets anders.
Zolang we niet *precies* weten wat daar gebeurd is, houden we het best bij respect voor die kinderverzorgster. Ze heeft namelijk het beste van zichzelf gegeven voor die kinderen: haar eigen leven. En of dat "goed bezig" / "niet goed bezig" was, da's niet aan ons buitenstaanders om daar over te oordelen.