"hier jongen, neuk mijn dochter eens goed"
Geregeld duiken hier in dit forumgedeelte topics en posts op die moeten aantonen dat onze cultuur/levenswijze en die van de moslims gewoon niet compatibel is.
Dikwijls vertrekt men van een superioriteitsgevoel en kijkt men neer op de ander, in casu moslims. De eigen cultuur, levenswijze, beschaving zou dan zoveel beter zijn.
Bepaalde dingen zijn gewoon niet compatibel. Dat is een feit. Als de sharia de vrouw de mindere maakt van de man, gaat dit regelrecht in tegen onze principes en rechtsregels. Geen plek voor de sharia dus in onze contreien! Geen discussie daarover.
In die andere topic (leren samenleven) wordt het voorbeeld aangehaald van het verbod voor meisjes om te studeren. Dit is bv. iets dat wij niet kunnen begrijpen.
Maar ik vraag mij af wat moslims niet kunnen begrijpen van de westerse cultuur. Welke dingen die wij doodnormaal beschouwen, zou bij hen gewoon niet in kunnen?
Om dit te illustreren wil ik het volgende voorbeeld aanhalen: Stel nu, een jongen komt aan bij het huis van zijn meisje om haar mee te nemen om uit te gaan. Terwijl het meiske boven nog lippenstift aan het opdoen is, zitten de jongen en de ouders van het meiske aan de kekukentafel om wat te babbelen. Het is niet ondenkbeeldig dat de vader met een knipoog de jongen een condoom toeschuift. Ongetwijfeld om die jonge menskes te behoeden voor problemen achteraf maar de boodschap zit ondubbelzinnig erin: "hier jongen, neuk mijn dochter eens goed".
Dat bv. gaat gewoon niet in de moslimkoppekes. Dat is iets wat ze niet kunnen begrijpen. En zo zullen er wel talloze dingen zijn die wederzijds onbegrip zullen teweegbrengen.
Goed. Wat is nu de bedoeling van deze topic? Wat heb ik willen aantonen?
Eigenlijk heel simpel. Maar daarover later meer. Eerst de reacties afwachten. Die reacties zullen bevestigen wat ik denk.
|