16-jarig zonder fietsverlichting: 150 euro - hoe omzeilen?
Dag iedereen,
Ik ben een 16-jarige die al zijn hele leven met de fiets rijdt.
Ik weet dat vele automobilisten zich ergeren aan het wangedrag van fietsers in het verkeer, maar tot een week of twee geleden was ik steeds in orde, steeds lichten aan, fiets in orde, een echte "modelfietser".
Ik ben in augustus 16 geworden, en reed een week of twee geleden naar school, maar me had overslapen, dus was ik gehaast. Ik had lichten, maar die zaten niet meer op mijn fiets, en ik had écht geen tijd om ze te zoeken - ik kon het nog halen maar dan moest ik onmiddellijk vertrekken.
U raadt het al: een politiecombi aan de kant van de weg, ik mocht stoppen, geen verlichting bij, PV'tje opgemaakt (nogal onbeleefd trouwens, de agenten dan), en een brief in de bus. Of ik een minnelijke schikking wens te aanvaarden? Van mijn ouders mag ik niet naar de verkeersrechtbank, en terecht, maar ik vind het ronduit kut dat ik voor de eerste keer in mijn leven niet in orde ben en nu 150 euro moet ophoesten, ik ben godverdomme 16 jaar!
Veel vrienden die al eens tegen de lamp hebben gelopen, moesten gewoon een namiddag verkeersles volgen, maar ik moet 150 euro betalen, zomaar, alsof ik een full time job heb!
Is er geen enkele manier waarop ik de boete kan omzeilen? Verkeersles mag volgen ipv een boete? of tenminste het bedrag wat verminderen? Ik heb recht om "factoren die in mijn voordeel pleiten" op te noemen, en ik hoop dat jullie misschien kunnen helpen met concrete tips??
Bedankt!!!!!
Eigen inbreng:
- Ik woon nog geen 2 kilometer van mijn school.
- Ik had een fluorescerende broekspeld aan
- Er was straatverlichting
- Ik heb nog nooit eerder een aanvaring met de politie gehad
Laatst gewijzigd door skrabl : 25 januari 2009 om 17:48.
|