Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P
Verrijking/Verarming = relatief
wat voor u een verrijking is is voor mij een verarming; redelijk nutteloze begrippen in deze discussie.
Multiculturele samenleving is gewoon een feit; de vraag is gewoon
"hoe gaan we daarmee om"
Ik vind noch dat we moslims moeten "vertroetelen" noch dat we ze moeten "demoniseren".
We moeten gewoon mee met onze tijd en onze samenleving (net zoals de laatste 30000) op een verstandige manier aanpassen aan de wijzigende omstandigheden.
Xenofobie en conservatisme zijn daarin trouwens al 30000 jaar erg slechte raadgevers.
Als Europeaan geloof ik in vrijheid van godsdienst; dat is dus voor mij de verrijking.
Daarvoor moet ik niet vertroetelen en nog minder demoniseren.
U vindt zo'n vrijheden blijkbaar een verarming; welke waarden hangt U dan zo aan?
Als U een meerderheid van een bevolkingsgroep demoniseert vanwege de walgelijke excessen van een minderheid, redeneert U vanuit net dezelfde primaire instincten als de groep die u probeert te bestrijden. En wakkert U trouwens de gevoelens bij die extremisten net aan 'zie je wel dat ze ons niet moeten en dat we ons moeten afzetten tegen het Westen'.
|
Dus, de enige verrijking is vrijheid van Godsdienst. Wat betreft de walgelijke excessen van een minderheid, bent u ervan overtuigd dat het hier een minderheid betreft. Zou kunnen dat dit jaren terug het geval was maar nu! Moet eens rondkijken, de nakomelingen van hetgeen men noemde gastarbeider die geboren zijn in het westen, zijn fanatieker met de islam bezig dan hun ouders grootouders, waarom? Of is dit bezig zijn met de islam maar schijn en zitten er andere zaken achter?
Vb.: Vrouwen/meisjes die nooit een hoofddoek hebben gedragen komen nu tot de ondervinding dat het dragen van een hoofddoek hoort. Zoals over een aantal jaren terug in Nederland bv. een studente die nooit een hoofddoek had gedragen komt van de ene dag op de andere het leslokaal binnen in een burka. Dat dit dan werd verboden door de directrice van de school was onbegrijpelijk en werd aangeklaagt, vrijheid van Godsdienst de verrijking door u aangehaalt.
Neem me vooral niet kwalijk, personen die denken en misschien hopen dat een multiculturele maatschappij met een islam een verrijking zou inhouden, houden zichzelf voor de gek. U ziet toch waarschijnliijk toch ook hoe volgelingen van de islam zich aanpassen aan de leefwereld van de door hun uitgekozen landen, kijk naar de belgische steden en de wijken waar ze nu al in de meerderheid zijn.