Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ha! Inderdaad. Hind. Dat was een interssant gebeuren. Wat is daarvan geworden eigenlijk?
Iemand een idee? Dank hiervoor, minste van Agitatie. Die was ik vergeten. Maar is die ondergedoken? Een fatwa over haar uitgeroepen? Ik heb al een paar jaar niks meer over haar gehoord..
En die Hicham ken ik niet. El Mzairh? Ik zal eens kijken. Bedankt ook voor deze onbekende naam!
|
Zo zie je maar dat er wel degelijk binnen de Islam en zelfs erbuiten discussie kan zijn, twijfel mag zijn zonder dat "men" (de fundamentalisten) onmiddelijk overgaan tot het uitroepen van een fatwah (in de christelijke godsdienst hette dat excomlunicatie en in de duistere middeleeuwen stond dat ook gelijk aan een vogelvrijverklaring met een zekere dood als gevolg).. In feite is het aantal taboe's in de Islam redelijk beperkt (behalve dan voor afvalligen...)
O ja : ik kreeg een schriftje van VB in mijn brievenbus waarin FDW klaagt dat hij herhaalsdelijk doodsbedreigingen krijgt, maar hij specifieert niet dat die van moslimfundi's zouden komen (misschien doet hij dat om de schijn te wekken dat dit door ons verfoeilijke establishment verboden is).