Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2009, 15:19   #162
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat er allerlei wangedrochten op poten gezet zijn in de loop de tijd is voor eenieder duidelijk
je mist echter de essentie

die ( idealere) situatie die gij beschrijft is niet langer zo... is slechts nog utopia
je loopt minstens 20 jaar achter wanneer zulke zaken nog realistisch te noemen waren daar er een pak minder verkeer aanwezig was.... maar meer nog omdat destijds voor koning auto die zware tol aan doden elk jaar op de snelwegen en daarbuiten als normaal noodzakelijk kwaad beschouwd werd
uiteraard betreurde men die slachtoffers toen ook maar verder ging dat niet en het begrip 'onaangepaste snelheid' dende zelfs nog geboren te worden

en volledig daarnaast is er ook het issue milieu ( ruim genomen ) nu waar het ook liefst wat trager gaat ... toen ook al ondenkbaar

ps. ik heb het hier eens verteld en weet ook niet wat de waarde is van het onderzoek
maar al gemakkelijk een 20-tal jaren geleden is er eens een grotesk onderzoek naar de vlotheid op onze wegen gebeurd ( uiteraard in de situatie zoals toen ) en men kwam op 70 km/h als optimale snelheid
70 km/h ? kan je dat voorstellen ? daar waar men waarschijnlijk zowat overal nog 90 mocht en in de ( weinige ) bebouwde kommen 60 ofzo
dus 70 tout court ... ook op de snelwegen
en dat dus louter omwille van een optimale doorstroming
dan stpreken we dus niet eens over toenemende risico's, milieu en leefbaarheid ofzo

Bulshit.

Voor mij mag de snelheid op die weg gerust 70km/ u zijn indien:

- De dubbele weg gehandhaafd blijft.
- Er een vangrail in de middenberm komt.
- de rode lichten op elkaar afgestemd zijn (eens groen, altijd groen, indien je de juiste snelheid rijdt).

In Nederland heb ik ooit op een gelijkaardige weg gereden (de weg was 35 km),
- Op de middenberm staat een dubbele vangrail.
- Op deze weg staan ongeveer 20 verkeerslichten.
- Ik reed deze weg op en ben geen enkele keer moeten stoppen.
- De toegelaten snelheid was 80 km/u.
- Op iets minder dan een half uur was ik ter plaatse.

Waarom kan daar wat hier niet kan?

We moeten mensen duidelijk maken dat op zo'n belangrijke ontsluitingsweg niet iedereen voor zijn huis van die weg af kan rijden, zeker niet naar links.