Los bericht bekijken
Oud 2 april 2004, 15:36   #7
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Je weet goed genoeg dat er volgens de irakezen die voor saddam waren of contra US dat er nog geen enkele militair is gestorven. Het zijn allemaal burgers volgens hen enkel en alleen maar om anti US te zijn.
Dit kunnen duidelijk enkel pro Saddammers zijn die met niets anders in hun hoofd zitten, indien het US burgers waren geweest hadden ze net hetzelfde gedaan.
ergens in maart 2004 werden ook medewerkers van een amerikaanse liefdadigheidsorganisatie vermoord, geen ex-militairen maar goedbedoelende (domme of zeer moedige?) mensen.
Zolang het op tv komt en andere mensen afschrikt of de situatie op een andere manier bemoeilijkt, heiligt het doel de middelen in een dergelijk conflict.

"Pro-Saddamers" of buitenlandse jihadi's of verzetslieden of iemand die z'n dochter een maand tevoren als collateral damage werd geregistreerd of... kies jij maar, ik weet het niet.
het zal wel een georchestreerde campagne zijn. Ik lees toch overal berichten dat Fallujah gemodelleerd was op het incident in Mogadishu, dat schokgolven zond doorheen de VS publieke opinie, en ook leidde tot de terugtrekking van de Amerikaanse troepen...

een detail misschien, maar mij stoort het als dergelijke aanvallen zoals in FAllujah terroristiche aanvallen genoemd worden.. Hoe kan dat nu een terroristische aanval zijn, indien het gaat om 'contractors' die werken volgens de 'rules of engagement'?